עמוד הפייסבוק שחושף: מה המשכורת שמגיעה לכם?

ישראלים לא נוהגים לשתף את עמיתיהם בגובה השכר שלהם, אבל יוזמה חדשה תנסה לשים סוף למסתורין. כדי לקדם את האפקטיביות בחיפוש עבודה ולהילחם באפליה על רקע מגדרי - הקימה טליה אור-גריף קבוצה בפייסבוק שתנסה להתמודד עם התופעה

תלוש משכורת
תלוש משכורת | צילום: חדשות 2

הישראלים אמנם מוכרים כחצופים וישירים, אבל גם אנחנו יודעים שיש שאלות שלא שואלים, כשאחת מהן היא "כמה אתה מרוויח". אלא שייתכן שהמסתורין שמגלם תלוש השכר שלנו ייעלם הודות לקבוצת פייסבוק חדשה שמנסה לייצר שקיפות במשכורות ולמנוע אפליה מגדרית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הרעיון להקמת הקבוצה עלה בראשה של טליה אור-גריף מהרצליה בזמן שחיפשה עבודה. באותם ימים היא ניסתה את מזלה דרך חברות השמה ובאינטרנט, אך כשהגיעה לראיונות עבודה ורק אז גילתה מה השכר הצפוי - הרגישה שמבזבזים לה את הזמן ושהתהליך עצמו הפך ללא אפקטיבי.

הלוגו של הקבוצה
הלוגו של הקבוצה

רק אחרי שפנתה ללימודי ניו מדיה והבינה איזה כוח טמון בפייסבוק היא החליטה להקים קבוצה בשם "עבודה שווה" שמטרתה לפרסם הצעות עבודה המכילות את טווח השכר לתפקיד. "השקיפות תחסוך זמן גם למעסיקים וגם, ואולי במיוחד, לעובדים שעוברים גיהינום בריצות מיותרות לראיונות עבודה שלא מתאימים להם", הסבירה טליה לחדשות 2 Online.

לדבריה, הדבר החשוב לה ביותר הוא למנוע אפליה בין נשים לגברים המתמודדים על אותה משרה בתנאים שונים. לכן, בנוסף לשכר הגלוי, הקבוצה מבקשת גם לפרסם את דרישות התפקיד. "בישראל נוצר מצב שלא מדברים על שכר ומחתימים על סודיות. אבל הכי הגיוני זה שתדע את השכר של התפקיד, או לפחות את הטווח שלו", הוסיפה.

הקבוצה נפתחה לפני חודשיים, היא מונה כיום 5,000 חברים וממשיכה לצמוח מדי יום. מעסיקים כמו השגרירות הבריטית, חברות הייטק, מוסדות אקדמיים, בנקים ועוד מפרסמים את משרתם בלשון זכר ונקבה ומקפידים לשמור על דרישות הקבוצה.