בלעדי: נעמה בוכריס בראיון "אופק חתם על הסדר הטיעון בגללי"

בלעדי: את נעמה בוכריס, אשתו של אופק בוכריס, ליווה צוות "אולפן שישי" במשך חצי שנה - ובריאיון ראשון היא מספרת על הלבטים האם לקבל את הסדר הטיעון

"אופק עשה את זה בשבילנו, רציתי שיעזבו אותו בשקט": בחודשים האחרונים עמד אופק בוכריס במוקד משפט ציבורי ומתוקשר, שהוביל להרשעתו בעבירת מין - בעילה אסורה בהסכמה - וגם בהתנהגות שאינה הולמת. במהלך חצי השנה האחרונה התלווינו לרעייתו, נעמה בוכריס, ששיתפה אותנו בתחושותיה ולבטיה במהלך המשפט. קטע מהריאיון הבלעדי שודר הערב (רביעי) במהדורה המלאה - והוא ישודר במלואו השבוע ב"אולפן שישי".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הורד בדרגה. אופק בוכריס
הורד בדרגה. אופק בוכריס | צילום: דו''צ

"כשיצאנו לדרך אמרתי כאילו עד הכלא. יכניסו אותך לכלא. אמרתי לעצמי, על מה, בשביל מי? אז אז יגידו שבסוף הוא הודה", אמרה בריאיון. "באיזשהו שלב כבר כל כך נמאס מזה, הפחד שזה באמת יחלחל, ואני רואה את אופק ככה יום אחר יום".

"אני אומרת לו 'לך תגיד שגם רצחת אותן. שיעזבו אותך בשקט אחר כך'", שחזרה בוכריס את השיחה עם בעלה, "לך תגיד, תגיד משהו". רעייתו של התא"ל שהורד בדרגה הוסיפה: "אחד הדברים שקשה לי איתם מאוד מאוד זה שאופק עשה את זה בשבילנו, וזה כמעט ברמת הבקשה שלי. זאת לא הייתה בקשה מפורשת מדי, כי בסוף הוא צריך לקחת את זה על עצמו. אבל זה לגמרי שם".

עורכי הדין גיא פלנטר ורעות רחמן, המייצגים את הקצינה, מסרו בתגובה: "ככל שהפרומו ששודר משקף נסיון של עברין מין מורשע לחזור בו מהודאתו בבית הדין ובפני כל הציבור בישראל - במכתב 'נטילת אחריות' שפירסם בחתימתו, הרי שמדובר בהתנהלות מבישה ומכוערת שאינה הולמת גם את הדרגות שעדיין נותרו לו (בחסד) על כתפיו".

הפרקליטים הוסיפו כי "יחד עם זאת, בשים לב להכחשותיו הגורפות והשיקריות  בפני הציבור בטרם התייצב בבית הדין והודה במיוחס לו אין כאן שום חדש. זה האיש וזו דרכו. לא קצין ולא ג'נטלמן".

בוכריס בבית הדין: "לוקח אחריות מלאה"

בתחילת חודש פברואר אישר בית הדין הצבאי בקריה בתל אביב את גזר דינו של בוכריס, שהודה והורשע במסגרת עסקת טיעון בבעילה אסורה בהסכמה ובהתנהגות שאינה הולמת. הרשעתו של בוכריס גררה מחאה ציבורית גדולה, זאת בין השאר בשל העונש המקל - הורדה בדרגה לאלוף-משנה - שעליו סיכמו הצדדים.

בדיון שהתבצע בעניינו בחודש ינואר התייחס בוכריס עצמו לעונש שנגזר עליו ואמר: "אני לוקח אחריות מלאה על כל מעשיי שפורטו בכתב האישום. שירתתי יותר משני עשורים את המדינה שלי. אמשיך לתרום למדינה בכל תפקיד ומקום שאמצא".

השופט שאל את התובע מה עומד מאחורי הורדת בוכריס מדרגת תא"ל לדרגת אל"מ, מאחר שהעבירות בוצעו בזמן היותו בדרגת אל"מ. "מדובר בקצין מצטיין מוערך שדרכו להגיע לאלוף הייתה סלולה", השיב התובע לשופט. "עצם העובדה שאנחנו מורידים אותו לדרגת אל"מ זאת בהחלט ענישה משמעותית".

במהלך חודש נובמבר פורסם לראשונה בחדשות 2 כי המתלוננת המרכזית נגד בוכריס הביעה הסכמתה להסדר הטיעון שהושג במסגרת הליך גישור. המתלוננת ושתי פרקליטותיה - עו"ד ליאת בהר כהן ואביטל בנון - נפגשו עם התובעת הצבאית הראשית ולמדו ממנה על פרטי ההסדר. המתלוננת ופרקליטותיה העבירו מספר הערות, אך הבהירו כי היא לא תתנגד לעסקה.