פג גילה סימני חיים לאחר שמותו נקבע בבית החולים "אסף הרופא"

אישה בשבוע ה-22 להריונה הגיעה לבית החולים "אסף הרופא" והרופאים החליטו ליילד אותה. עם לידתו נמסר להורים כי הפג אינו בחיים. לאחר שכבר הועבר להכנה לקבורה, גילה האב שהפג זז ובוכה. מצבו של הפג מוגדר יציב

(1:45 דקות)

חשד למחדל חמור: מותו של פג נקבע בבית החולים "אסף הרופא", אך כעבור מספר שעות, לפני קבורתו, הוא נמצא בחיים. האירוע החל כאשר זוג ממרכז הארץ הגיע לפני כשבוע לבית החולים כשהאישה בשבוע ה-22 להריונה בעקבות בעיות בריאותיות.

הרופאים החליטו ליילד את האישה ועם לידתו הרופאים הודיעו להורים שהפג אינו בחיים. הוא הועבר להכנה לקבורה וכאשר האב החליט לרחוץ את הגופה לפני הקבורה, החל התינוק לזוז ולבכות. האב התקשר לבית החולים, שם עדיין מאושפזת אישתו ולטענת המשפחה, התבקש להביא את הפג חזרה ל"אסף הרופא". הוא הוחזר לבית החולים, שם קיבל טיפול ומצבו מוגדר יציב.

"ב-4:30 בבוקר התינוק נולד. הרופאה שביצעה את התהליך קבעה שהתינוק אין לו דופק, שהוא מת", סיפרה האם ל"חדשות 10". האב שהכין את הפג לקבורה סיפר: "אני אמרתי, אני אפתח את הארגז בשביל לשטוף אותו, אני פותח את הארגז, אז אני רואה שהתינוק זז, לא מת".

מבית החולים נמסר שמצבו של הפג יציב. "התינוק נולד במשקל של 490 גרם. הגניקולוג קבע את מותו של הילוד, לאחר מספר שעות כמו במקרים קודמים, הוולדים אינם חיים".

בחודש יולי האחרון אירע מקרה דומה שהסתיים באופן טראגי. פגה נולדה בשבוע ה-25 להריונה של אמה בבית החולים האיטלקי בנצרת, ומותה נקבע על ידי הצוות הרפואי. היא הועברה לקבורה בכפר אכסאל שבגליל בו מתגוררת משפחתה, אולם רגע לפני שהחל הטקס, הבחינו בני המשפחה, כי היא מגלה סימני חיים והיא הובהלה לבית החולים "העמק" שבעפולה. במהלך כל הלילה ניסו הרופאים להציל את חייה, אך למחרת הם נאלצו לקבוע את מותה.

"מהרגע שהיא הגיעה לבית החולים העמק, הרופאים והאחיות עשו את המיטב שאפשר ומגיע במצב כזה, אבל בשבוע כל כך מוקדם הסיכוי לחיות הוא מאוד נמוך", הסבירה ד"ר אורנה בלונדהיים, מנהלת בית החולים "העמק".

תגובת ההורים (43 שניות)