שני פלסטינים נפצעו מאש צה"ל במחסום ארז

כמה פלסטינים שהתקרבו למחסום ארז סרבו לעצור, לאחר שכוח גבעתי שהיה במקום פתח מולם בנוהל הרחקה מהגדר וירה לאוויר. מהאש שנפתחה לכיוונם, נפצעו שניים מהם. אין נפגעים בקרב כוחות צה"ל

ציר פילדלפי
ציר פילדלפי | צילום: רויטרס

שני אזרחים פלסטינים נפצעו היום (שבת) מאש ארטילרית של צה"ל סמוך למחסום ארז, ממזרח לחאן יונס שבצפון רצועת עזה. כך מדווחים כלי תקשורת פלסטיניים. סוכנות הידיעות "פלסטין היום" דיווחה כי גם מתקנים אזרחיים הופצצו במקום.

תקרית האש החלה כשכמה פלסטינים התקרבו למחסום ארז וסרבו לעצור. כוח גבעתי שהיה במקום פתח מולם בנוהל הרחקה מהגדר וירה לאוויר. משלא עצרו הפלסטינים, פתח הכוח לעברם באש. שני פלסטינים נפצעו בתקרית, אך אין נפגעים בקרב החיילים.

מדובר צה"ל נמסר לחדשות nana10: "כוח צה"ל זיהה בשעות הבוקר כמה חשודים שהתקרבו לגדר בשני מוקדים שונים, ושניים מהם נפגעו כתוצאה מהירי".

עוד מסרו בצה"ל כי מתחילת שנת 2010 התרחשו 35 אירועים של הנחה והפעלת מטענים לעבר כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת ברצועה. רק לפני כחודש וחצי פוצץ מטען חבלה ליד גדר המערכת; מטען שהיה מוצמד לעגלה שהייתה רתומה לחמור. "הימצאות גורמי טרור בשטחי גדר המערכת מסכנת לא רק את החיילים אלא גם את תושבי המדינה בכלל", אומרים בדובר צה"ל.

הלילה בעזה: תגובה צה"לית לגראד

אמש תקף חיל האוויר יעדי טרור ברצועת עזה והרג פעיל חמאס בן 42. לפחות עוד שמונה בני אדם נפצעו בתקיפה.

דובר צה"ל אישר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו ברצעות עזה שלושה יעדים, כשיעד שהותקף בצפון הרצועה הוא מחנה אימונים של ארגון החמאס.

היעד השני שהותקף הוא אתר לייצור אמצעי לחימה במרכז הרצועה וכן מנהרות להברחת אמצעי לחימה בדרום הרצועה. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכל המטוסים שבו בשלום לבסיסם. "התקיפה מהווה תגובה לירי הגראד (לעבר אשקלון) וצה"ל רואה בחמאס אחראי בלעדי למתרחש בעזה ולשימור השקט בה", נמסר עוד.