מפגש מרגש: הפצוע הקשה מצוק איתן הצטרף לחבריו במילואים

כשחבריו של אוהד בן ישי, הפצוע הקשה ביותר במבצע בעזה, לצוות באגוז קיבלו צו מילואים ראשון מאז השחרור, היה להם ברור שהוא לא יוותר על החוויה: "הוא שותף מלא שלנו להכול"

אוהד בן ישי, נפצע במבצע "צוק איתן". אוהד בן ישי, נפצע, פצוע, מבצע, צוק איתן. אוהד מתאחד עם חבריו במילואים
אוהד בן ישי, נפצע במבצע "צוק איתן". אוהד בן ישי, נפצע, פצוע, מבצע, צוק איתן. אוהד מתאחד עם חבריו במילואים | צילום: אתר צה"ל

ביום השני לכניסה הקרקעית של צה"ל לעזה במבצע "צוק איתן" נפצע אנושות אוהד בן ישי, לוחם ביחידת אגוז, מרסיסי פצצת מרגמה שחדרו לראשו וגרמו לפגיעה נרחבת במוחו. בן ישי, הפצוע הקשה ביותר ב"צוק איתן" עבר תהליך שיקום ארוך ומורכב, שטרם הסתיים, וחבריו לצוות לא עזבו אותו לרגע והמשיכו ללוותו. השבוע - כמעט 3 שנים אחרי הפציעה - התייצבו החברים לשירות מילואים ראשון מאז שחרורם מצה"ל ואוהד לא ויתר - והצטרף.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"לא היה ברור אם אוהד ישרוד, הוא נאבק על חייו במשך חודשים ארוכים", מספר אביו שמעון. מאז הפציעה, עבר אוהד מספר ניתוחים מורכבים ותהליך שיקום שעדיין נמשך. "ככל שהזמן עובר אנחנו רואים מגמת שיפור. אוהד מתייצב בוקר בוקר בלי תירוצים לטיפולים הקשים", אומר אביו.
שותפיו לצוות ביחידה, שעברו איתו מסלול של שנה וארבעה חודשים בטרם נפצע, לא שכחו אותו לרגע. "כשהם היו חוזרים מהצבא, בדרך הביתה, אפילו לפני שראו את המשפחה והחברה, הם היו עוצרים בבית חולים לראות מה שלומו", מתאר שמעון את המסירות של החברים.

אחוות לוחמים, ארכיון
אחוות לוחמים, ארכיון | צילום: אתר צה''ל

השבוע, יותר משנה לאחר ששוחרר מבית החולים ועבר לשיקום יום, התייצבו חבריו של אוהד לאימון מילואים ראשון מאז שחרורם מצה"ל. בשביל אוהד וחבריו היה ברור שהוא יצטרף, בדיוק כפי שהיה בטיול שלהם יחד לאחר השחרור.

אוהד אומנם לא השתתף באימון, אך הוא לא ויתר על ההווי: הארוחות המשותפות, ערב הגיבוש והשינה בשק"ש. "זה היה הכי טבעי וברור שאוהד יבוא איתנו למילואים", אומר יניב כהן, אחד מחבריו ליחידה. "הוא שותף מלא שלנו להכול".

"הוא חזר קורן מאושר", מספר אביו בהתרגשות. "היום הזה הזכיר לו תקופה טובה שקצת נשכחה. יש בצוות הזה קשר מיוחד, גם כשהם עוברים הלאה - הם לא שוכחים את מי שנשאר מאחור".