המאבק במקרי התעללות: על שוטרים, כלבים וצער בעלי חיים

אגודת צער בעלי חיים ערכה השתלמות מיוחדת לצוערי קורס הקצינים של משטרת ישראל, שמטרתו לחזק את המעורבות של השוטרים במקרי התעללות בבעלי החיים

כמעט מדי יום מגיעים לאגודת צער בעלי חיים דיווחים על התעללות קשה בחיות. שכנים מודאגים, עוברי אורח שמתנהלים באחריות מדווחים על המקרים הקשים לאגודה. באגודה החליטו לחזק את רמת המעורבות של קציני המשטרה, האמונים על האכיפה, בנושא ההתעללות בבעלי חיים וקיימו בשבוע שעבר השתלמות מיוחדת עם צוערי הקצונה של המשטרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מטרת האירוע יוצא הדופן היא להטמיע וללמד את הקצינים העתידיים אודות חוק צער בעלי חיים ומשמעותיו. החוק שנחקק בשנת 1994 מגדיר התעללות בבעלי חיים או נטישתם היא עבירה פלילית. החוק גם קובע את העונשים הצפויים למתעללים ואת המנגנונים שאמונים על אכיפת החוק. בנוסף, נערך לצוערים סיור במתחם האגודה, כשבמהלכו הם אף טיילו עם כלבים בחצר האגודה ושיחקו איתם.

באגודה טוענים כי הפעילות מייצרת קשר רגשי בין השוטרים לבעלי החיים החוסים. הם שיחקו אתם, העניקו להם חום, אהבה ותשומת לב. "אני כלבנית במשטרה ואני מבינה את הרגישות, החום, והאהבה שהכלבים צריכים", אמרה הצוערת אביטל צוריאל. "כאן עושים את זה בצורה נפלאה, מי שמתעלל בבעלי חיים סופו להתעלל גם בבני אדם. אנחנו במשטרה עושים את הכול כדי לגדוע את הבעיה עוד מההתחלה כדי שזה לא יצטרך להגיע לאירוע של התעללות".

בצער בעלי חיים סיפרו כי הם מקווים שהשילוב המיוחד של הטמעת עיקרי חוק צער בעלי חיים בקרב צוערי הקצונה, ביחד עם יצירת קשר רגשי מצדם כלפי בעלי החיים החוסים אצלם, יחזק את הזיקה של הצוערים לנושא של בעלי חיים במצוקה ויביא לאכיפה מוגברת ומשופרת של חוק צער בעלי חיים, וכתוצאה מכך יגרום גם להפחתה ניכרת במספר מקרי ההתעללות בבעלי חיים.