נחשף הצוות הפרטי הראשון בהיסטוריה שיטוס לתחנת החלל הבינ"ל

לצד המשקיע הישראלי איתן סטיבה, שיהיה הישראלי השני בחלל, יטוסו במשימה של אקסיום ספייס סגן נשיא החברה ושני משקיעים נוספים. הצוות ישהה כ-8 ימים בתחנה, ויערוך ניסויים מדעיים

Lfbgld
הצוות שיטוס למשימת חלל הפרטית והמסחרית הראשונה בעולם, בה ישתתף האסטרונאוט הישראלי השני איתן סטיבה | צילום: אקסיום ספייס

חברת אקסיום ספייס חשפה היום (שלישי) את הצוות הפרטי הראשון בהיסטוריה שיגיע לתחנת החלל הבין-לאומית, בו חבר גם המשקיע איתן סטיבה, שיהיה הישראלי השני להגיע לחלל. בין היתר, למשימה בשם Ax-1 יצטרפו מייקל לופז-אלגריה, לשעבר אסטרונאוט סוכנות החלל של ארה"ב (נאס"א) וסגן נשיא אקסיום ספייס. כמו כן, אליהם יצטרפו גם לארי קונור, יזם אמריקאי ומשקיע ומארק פאתי, פילנתרופ קנדי.

במסגרת משימה המתכוננת של חברת החלל, הצוות ישהה בחלק האמריקאי של תחנת החלל הבין-לאומית במשך כשמונה ימים, וישתתף בפרויקטים מחקריים ופילנתרופיים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הצעת הפשרה של הליכוד: סגירת תלמודי תורה – רק אחרי מספר קנסות

הלוחמת שהדפה את המחבל בשומרון: "דחפתי והכיתי אותו עם הנשק"

ארגון הבריאות העולמי ממליץ לנשים הרות לא לקבל חיסון ממודרנה

איתן סטיבה, האסטרונאוט הישראלי החדש
איתן סטיבה, האסטרונאוט הישראלי החדש | צילום: לע''מ

בזמן נוכחותו בחלל, סטיבה מתכנן לערוך ניסויים של מדענים, חוקרים ויזמים ישראליים שייבחרו על ידי ועדה מדעית בלתי תלויה המורכבת מנציגים בתחומי האקדמיה, התעשייה והממשל בישראל. את המשימה הישראלית מובילה קרן רמון יחד עם סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה. כמו כן, סטיבה יעביר מהחלל פעילויות חינוכיות שיעניקו השראה לילדים, נוער ומחנכים בישראל

מייקל סופרדיני, מנכ"ל נשיא ומנכ"ל אקסיום ספייס, אמר כי "בהרכבת הצוות למשלחת ההיסטורית שאפנו לכלול אנשים שבמהלך חייהם הפגינו מחויבות לשיפור חייהם של בני אדם בכדור הארץ. זהו הצוות הראשון מבין כמה צוותים של אקסיום ספייס, שמשימותיהם הפרטיות לתחנת החלל הבינלאומית, באמת יחנוכו עתיד נרחב לבני אדם בחלל ויחוללו שינוי משמעותי בעולם עם שובם של חברי הצוות הביתה".