החלו שידורי התאגיד: "נחתור לאמת"

תאגיד השידור הציבורי "כאן" החל את שידוריו. בג"ץ דן בעתירות של ארגון העיתונאים וקבע כי צו הביניים לפיו התאגיד ישדר גם אקטואליה וגם שידורי חדשות ישאר על כנו

החלו שידורי התאגיד

כמעט שלוש שנים לאחר שאושר החוק לסגירת רשות השידור והקמת תאגיד השידור הציבורי, החלו הערב (שני) שידורי הערוץ החדש. את המשדר הראשון הגישה העיתונאית גאולה אבן שרק לפני מספר ימים הודיעה לצופי הערוץ הראשון על סגירתו המפתיעה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

שידורי התאגיד החלו על רקע דיון שהתקיים מוקדם יותר היום בבג"ץ בעתירה שהגישו ארגון העיתונאים, תאגיד השידור וחבר הכנסת איתן כבל נגד פיצול התאגיד. במהלך הדיון מתחו השופטים ביקורת על התנהלות המדינה ועל היעדר נימוק ענייני לפיצול, כדברם.

לפי שעה, ועד שתתקבל החלטה אחרת בבג"ץ, התאגיד החדש ישדר גם תכניות אקטואליה וגם חדשות - בניגוד לדעתו של נתניהו ויו"ר הקואליציה ביטן. אתמול בית המשפט העליון הוציא הערב צו ארעי שמונע זמנית את ההפרדה בין התאגיד לבין "תאגיד החדשות". בכך למעשה מעכב העליון את המהלך שאושר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית רק בשבוע שעבר.

''אנחנו כאן ויוצאים לדרך'' (ארכיון) (פלאש 90  Miriam Alster)
''אנחנו כאן ויוצאים לדרך'' (ארכיון) (פלאש 90 Miriam Alster)

"אנחנו כאן ואנחנו יוצאים לדרך", הכריזה אבן. "נעשה כמיטב יכולתנו כדי להצליח, כדי להיות שידור ציבורי ראוי - אנחנו זוכרים למה אנחנו פה, בשבילכם. וכך נשתדל לעשות את עבודתנו - ללא מורא, ללא משוא פנים, וללא דעות קדומות. לחתור תמיד לאמת, לפעול בהגינות, לדווח מתוך היצמדות לעובדות, לשאול את השאלות הקשות, לשרת את זכות הציבור בישראל לדעת. שיהיה לכולנו בהצלחה".

הריאיון הראשון - דוד ביטן (תאגיד השידור הציבורי כאן)
הריאיון הראשון - דוד ביטן (תאגיד השידור הציבורי כאן)

לאחר פתיחת השידורים עברו בתאגיד השידור למבזק חדשות קצר בהנחיית רומי נוימרק. מיד לאחר מכן עברו השידורים לתכנית הראשונה בהנחיית דרור פויר וענת קורול - במהלכה ראיינו את יו"ר הקואליציה דוד ביטן.