מגבירים את השקיפות: כך תיאבק פייסבוק בהטיות בחירות

פייסבוק תמסור לידי הקונגרס את כל המודעות שפרסמו גורמים שניסו להטות את הבחירות ב-2016, ותגביר את השקיפות של פרסומים פוליטיים - כך עולה מהצהרה של צוקרברג

מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הודיע הערב (חמישי) כי בכוונתו להעביר לידי צוותי החקירה האמריקניים את כל המודעות שפרסמו גורמים שניסו להתערב בבחירות 2016. בהודעה ששודרה בשידור חי בפייסבוק הודיע צוקרברג - שחזר זה עתה מחופשת לידה שנטל עם לידת בתו השנייה - כי בחברה מתכננים לנקוט בתשעה צעדים שונים כדי להתמודד עם הטיית בחירות תוך שימוש ברשת החברתית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אכפת לי עמוקות מההליך הדמוקרטי וההגנה על היושרה שלו", אמר צוקרברג. "לכן הקמנו צוותים הוקדשים לעבודה על יושרת הבחירות ומניעה ממשלות להתערב בבחירות של מדינות אחרות. הצוותים הללו כבר גילו וסגרו אלפי חשבונות מזויפים שניסו להשפיע על בחירות". עם זאת, הוא הדגיש כי "הלוואי ויכולתי לומר לכם שנצליח לעצור את כל ההתערבויות, אבל זה לא ריאלי. תמיד יהיו אנשים רעים - אבל אנחנו יכולים להקשות עליהם משמעותית, וכך נעשה".

צוקרברג הסביר כי ישנם מספר צעדים בהם נוקטים בחברה כדי לממש את החזון הזה, ובראשם שיתוף מעולה מלא עם הסוכנויות האמריקניות החוקרות את המעורבות הרוסית בבחירות הנשיאותיות האחרונות. "הבוקר הנחיתי את הצוות שלנו להעביר לקונגרס את המודעות שמצאנו", הוסיף. עוד סיפר כי תימשך החקירה הפנימית בפייסבוק לגבי תפקידה בהשפעה על מערכת הבחירות.

צוקרברג הבהיר כי מעתה ואילך פייסבוק תהיה שקופה יותר בכל הנוגע לפרסום פוליטי: במודעות פוליטיות ייחשף גם איזה עמוד פייסבוק שילם עבורה, וכן תתאפשר גישה לכל המודעות שמפרסמים מסוג זה מפיצים. "נעבוד עם אחרים ליצירת סטנדרט חדש לשקיפות בפרסום פוליטי מקוון", התגאה. עוד הבטיח כי בחברה יקשיחו אף יותר את מערכת הסינון למודעות פוליטיות: "לא נבדוק מה אנשים אומרים לפני שהם אומרים אותו - חופש פירושו שאתה יכול לומר מה שאתה רוצה, ואם אתה מפר את חוקי הקהילה שלנו תישא בהשלכות", הוסיף.

"אנחנו בעולם חדש", סיכם צוקרברג. "יש אתגרים חדשים, ואם זה מה שעלינו לעשות אנו מחויבים להיענות להם. התחכום שלנו בהתמודדות איתם הולכת וגוברת. נמשיך לעבוד עם הממשלה כדי להבין את ההיקף המלא של ההתערבות הרוסית".