ויקיפדיה חושפת: אלו הערכים הכי נקראים לשנת 2016

במקום הראשון - הנשיא לשעבר פרס ז"ל. במקום השלישי והמפתיע: סדרת הטלוויזיה תאג"ד. רה"מ לא הצליח להעפיל לעשירייה הראשונה

הערך על נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס שהלך לעולמו השנה, הוא הערך הנקרא ביותר בויקיפדיה בשנת 2016 עם חצי מיליון קריאות, כך עולה מדרוג הערכים הנקראים ביותר בויקיפדיה בשנת 2016 שנחשף הבוקר (רביעי). אחריו במקום השני הערך "ישראל" ובמקום השלישי - סדרת הטלויזיה תאג"ד.

הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, נמצא במקום הרביעי ושודרג לאורך השנה מערך בהיקף של אלף תווים להיקף של 50 אלף תווים ותוכנו נערך מחדש 582 פעמים.

במקומות החמישי עד העשירי נמצאים לפי הסדר: משחקי הכס (סדרת הטלוויזיה), ארצות הברית, מדינות לפי אוכלוסייה, דרגות בצה"ל, יצחק רבין ז"ל, שזכה לעליה משמעותית בצפיות סמוך ליום השנה להירצחו והשיח על הפסקת מימון העצרת לזכרו, ובנימין זאב הרצל במקום העשירי.

הערך של ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאר מחוץ לרשימת עשרת הערכים המובילים ודורג במקום ה-11 עם פער של 9,000 קריאות כדי להיכנס לרשימה.

לדברי מיכל לסטר, מנכ"לית ויקימדיה ישראל: "אנו רואים שהציבור הרחב לומד על נושאים ההופכים לאקטואליים כמו הערך סלמונלה שנצפה פעמים רבות בתקופה הסוערת סביב הפרסומים על הרעלות מזון, יהדות קונסרבטיבית ופרשת ילדי תימן".

בשנה האחרונה נצפו בוויקיפדיה העברית 512,564,440 דפים, בכל יום בממוצע נצפים 1,525,489 דפים, נעשו 20,676,148 עריכות ונכתבים 45 ערכים חדשים. מספר העורכים הפעילים בישראל עומד על 760 בחודש מתוכם 150 פעילים מאוד, עלייה של 20% לעומת השנה הקודמת ובניגוד למגמה העולמית של ירידה של 1% בעורכים הפעילים.