משבר אמון: קופיקס בדרך לעליית מחירים נוספת?

אחרי שהבעלים הצהיר עם השקת הרשת שהמחיר יהיה קבוע, השנה הוא דווקא עלה - והדוח הכספי שלה חושף צניחה חדה במכירות

רשת קופיקס, cofix. קופיקס, קפה זול. הציבור איבד אמון בקופיקס?
רשת קופיקס, cofix. קופיקס, קפה זול. הציבור איבד אמון בקופיקס? | צילום: חדשות 2

 

קופיקס בדרך לעליית מחירים נוספת? אחרי הטלטלה שגרמה הרשת עם המחירים המוזלים שלה, נראה שהיא מאבדת מהתנופה שהייתה לה בתחילת דרכה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לאחר שרשת הודיעה על העלאת המחיר האחיד בשקל - התייקרות של 20% שנראית אולי שולית בהתחלה - התפרסמו השבוע דוחות לא טובים של הרשת, גם מבחינת הרווח הנקי וגם מבחינת ההכנסות. הרשת אפילו חווה ירידה של 12% במכירות למרות שהם פתחו עשרה סניפים חדשים ברחבי הארץ.

הציבור איבד אמון בקופיקס?
הציבור איבד אמון בקופיקס? | צילום: חדשות 2

הדוחות מצביעים על כך שלציבור קשה לעכל את עליית המחירים של קופיקס, אפילו שמדובר כאמור רק בשקל אחד. למרות שהמחירים של קופיקס עדיין זולים בהשוואה לחלק גדול מהמתחרים אפשר לומר שהלקוחות מענישים אותה על כך שהעלאת המחיר הפרה הסכם לא כתוב עם הציבור.

כשמייסד הרשת אבי כץ פתח את קופיקס הוא הצהיר שוב ושוב שהמחיר המוזל יהיה קבוע. אפילו כמה חודשים לפני שהמחירים עלו הוא המשיך להגיד שהמחירים לא יעלו, וכשהם כבר עלו - הוא לא פסל עלייה נוספת במחיר. לכן הדוחות הכספיים העגומים יכולים לרמוז על עליית מחירים נוספת בעתיד.

גורמים ברשת אומרים שזה תלוי בגורמים חיצוניים, ברווחים ובזכיינים - כך שלמעשה גם אם עליית המחירים לא תהיה באופן מידי, ייתכן מאוד שאם המודל של קופיקס לא יוכיח את עצמו המחירים יעלו שוב.