מינואר: חשבון החשמל שלכם יוזל

חברת החשמל הודיעה על עדכון נוסחת התעריפים שתוביל להוזלה של 3% בתעריפים למשקי הבית הפרטיים

ארכיון
ארכיון | צילום: נטע יערי

רשות החשמל מפרסמת היום (ראשון) את עדכון תעריף החשמל לציבור הצרכנים, עדכון שמשמעו הוזלה בתעריפי החשמל. החל מחודש ינואר הקרוב צפויה ירדה של 3% בתעריף החשמל - בחיסכון של כ-120 שקל לשנה עבור משק בית ממוצע.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עדכון נוסחת הבסיס לתעריף יביא לירידה של 15% בתעריף בתחילת 2018 וישלים ירידה מצטברת של 20% עד 2020. למרות זאת ההשפעה על משקי הבית תהיה קטנה יותר, עם ירידה של 3%, זאת משום שהתעריף שעודכן מהווה רק 20% מתעריף החשמל עבור הצרכן הביתי, כשעלויות ייצור החשמל מהוות את יתר 80% בחשבון החשמל.

ברשות החשמל מבטיחים כי בנוסף להורדת המחירים, צפוי מבנה התעריף המעודכן לפתור בעיות נוספות במשק החשמל, דוגמת מניעת הזנחת רשת הקווים שעלולה לגרום להפסקות חשמל, ומניעת הפניית תקציבים על ידי משדרוג ותחזוקה למטרות אחרות, כמו תנאי השכר של העובדים.

עדכון בסיס התעריף מגיע לאחר שבחברת החשמל התלוננו לא פעם כי הם נאלצים לפעול על פי תעריף לא מעודכן. גורמים ברשות החשמל ציינו כי לחברת החשמל לא תהיה יותר יכולת להעביר את הכסף ממקום למקום, כך שאפשרויות היחידות שיעמדו מולה יהיו לערער על המחירון של הרשות או לסרב לבצע את העבודה, ולהסתכן בכך שביצועה יועבר לידי גורמים פרטיים.