חיסכון לכל ילד: באילו יישובים עדיין לא בחרו מסלול השקעה?

ביום חמישי תפקע האפשרות של ההורים לבחור את המסלול שבו יחסכו כסף לילדיהם במסגרת התכנית של משרד האוצר, אך רבים מהם עדיין לא עשו זאת

אילוסטרציה. כסף ילדים חסכון מטבעות השקעה קופה מטבעות
אילוסטרציה. כסף ילדים חסכון מטבעות השקעה קופה מטבעות | צילום: jean schweitzer

תכנית חיסכון לכל ילד נכנסת לימים האחרונים שבהם ניתן לבחור איפה יושקע הכסף של הילדים, האם בבנק, או בקופת גמל – ובאיזה מסלול או חברה בכל אחד מהם – וכל זה עד יום חמישי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי הנתונים, 62% מההורים בחרו בקופות גמל, 38% בבנקים, והגופים המובילים הם אלטשולר שחם עם 32%, בנק הפועלים עם 14%, בית ההשקעות פסגות עם 11% ובנק לאומי עם 8%.

צילום: חדשות 2

במשרד האוצר, שמנהל את הפרויקט יחד עם הביטוח הלאומי, השקיעו בפרסום נרחב אבל עדיין, הורים רבים לא בחרו, 1.2 מיליון ילדים שהכסף שלהם ילך לברירת המחדל, שתלויה בגיל של הילד. מדובר בלא מעט כסף שאנחנו יכולים להחליט לאיזה גוף הוא ילך.

צילום: חדשות 2

ונתונים מעניינים עולים כשבוחנים אילו ערים מובילות בקרב התושבים שעדיין לא בחרו מסלול השקעה: בראש ניצבת ירושלים שרק בה נמצאים 20% אחוזים מהילדים שעבורם לא נבחר מסלול. אחריה ניצבת באר שבע עם כ-10% שטרם החליטו. אחריהן נמצאות נתניה, רמלה, נצרת ופתח תקווה עם כ-60 אלף ילדים בכל עיר. והערים המצטיינות – דימונה, שדרות, נצרת עילית, חדרה וקיסריה.

צילום: חדשות 2

ומה קורה למי שלא בוחר? יש ברירת מחדל, תלוי לפי הגיל – אמנם הכסף לא הולך לאיבוד, אבל מישהו אחר הרי מנהל לכם אותו, וכשמדובר בסכום שמצטבר למשהו משמעותי – אפשר להשקיע כמה דקות, ולבחור.