פעילי דאע"ש לשבויה: "בישלנו את תינוקך, זה מה שאכלת עכשיו"

פוליטקאית עיראקית סיפרה בראיון לטלוויזיה המצרית על הזוועות המתרחשות בשטחי השליטה של דאע"ש

זמן צפייה: 01:21

ויאן דאח'יל, חברת פרלמנט עיראקית התראיינה לערוץ אקסטרה המצרי וחשפה בפני העולם כמה מסיפורי הזוועות אותם ביצעו דאע"ש באזרחים שבשטחי שליטתם. בראיון היא סיפרה על שפחת מין יאזידית צעירה אותה הכוחות העיראקיים הצליחו לחלץ מדאע"ש ולאחר חילוצה היא תיארה כיצד כלאו אותה בתא במרתף למשך 3 ימים ללא אוכל או מים.

לאחר מכן הוגש לה צלחת עם אורז ובשר, היא התנפלה על האוכל ואכלה עקב הרעב הכבד בו הייתה נמצאת. כשסיימה את הצלחת אמר לה פעיל דאע"ש שהיה בין כולאיה: "בישלנו את התינוק שלך. לאחר שלקחנו לך אותו - בישלנו אותו. זה הבשר שהרגע אכלת עם האורז", ויצא מהתא. בשלב זה המראיין עצר את הראיון והחל לבכות. הראיון נקטע לאחר מכן והמשיך לאחר עריכה. אז מספרת דאח'יל סיפור נוסף, על ילדה בגיל 10, שנאנסה עד מוות אל מול אביה וחמשת אחיותיה, שאולצו לצפות בזוועה.

ויאן דאח'יל, חברת הפרלמנט העיראקית

הדת היאזידית משלבת אלמנטים של כמה דתות מזרח תיכוניות עתיקות. כאשר דאע"ש כבשו את צפון עיראק לפני כמעט שלוש שנים, הם ביצעו מעשי טבח נגד המיעוט, אשר האו"ם הסמיך כרצח עם. בשנת 2014, ג'יהאדיסטים של דאע"ש שבו נשים יאזידיות והפכו אותן לשפחות מין שנמכרו לפעילי הארגון והוכרחו לספק להן את צרכיהן. ההערכות הן שסביבות 3,000 נשים יאזידיות נמצאות כרגע בשבי הארגון. בשנת 2015 נחשפו מספר קברים המוניים בהם נקברו יאזידים.

נשים יאזידיות ששוחררו משבי דאע''ש

מקור הידיעה