מצילים את רפאל: בן שנה זקוק לתרומת מח עצם נדירה

משפחתו של רפאל, שאובחן כחולה במחלה גנטית נדירה שפוגעת קשות במערכת החיסונית שלו, יוצאת בקמפיין להצלתו ומבקשת מהציבור להגיע ולתת דגימת רוק שאולי תוביל למציאת תורם מח עצם

זמן צפייה: 04:56

לפני קצת יותר משנה, ילדה קוראל את בנה הבכור רפאל והפכה לאמא צעירה ומאושרת, אך לפני כמה חודשים החל הסיוט, כשאחרי בדיקות רבות רפאל אובחן כחולה במחלה גנטית נדירה שפוגעת קשות במערכת החיסונית שלו. עכשיו משפחתו של רפאל יוצאת בקמפיין להצלתו ומבקשת מהציבור להגיע ולתת דגימת רוק שאולי תוביל למציאת תורם מח עצם לרפאל.
מצטרפת אלינו בסקייפ קוראל בנין:

"הבן שלי זקוק לתרומת מח עצם בדחיפות כדי שאפשר יהיה להציל את חייו", אומרת קוראל בנין, "אנו מרחיבים את החיפושים ומחפשים אנשים ממוצא תמני שלם או שילוב של תימני ויוצאי צפון אפריקה. הוא נולד לפני שנה ושלושה חודשים, הוא בני היחיד, העולם שלי. לפני מספר חודשים ולאחר בדיקות רבות רפאל אובחן במחלה גנטית נדירה בשם HLH. זוהי מחלה מסוג המחלות היתומות שהידע והטיפול בהם מועטים כל כך. זה אומר שאין לו מערכת חיסונית, שכל וירוס הכי קל, כל שריטה שמזדהמת מעמידה אותו בסכנת חיים. רפאל נמצא בבידוד מיום האבחון. אין לו חברים כי הם עלולים לסכן את חייו. הוא מתנדנד רק בנדנדה אחת, והיא בבית, כי הוא לא יכול לצאת לגן השעשועים.

"לצערנו לא נמצאה התאמה עבורו במאגר הארצי והעולמי. 37 מיליון אנשים בעולם לא מתאימים לרפאל שלי ואני תמיד אומרת לעצמי שזה בגלל שהוא כזה מיוחד במינו, אין שני לו ואין דומה לו. עכשיו, כשאין לנו עוד אפשרות ואנחנו במלחמה נגד הזמן, אני מתחננת לעזרתכם. ביום רביעי הקרוב, 20.5, ייערך יום התרמה לרפאל: אנחנו מחפשים אנשים ממוצא תימני שלם, או שילוב של תימני וצפון אפריקאי שיגיעו לאחת מעמדות ההתרמה שלנו הפרוסות ברחבי הארץ ויתנו דגימת רוק פשוטה, שתוכל להציל את הבן שלי ולתת לו סיכוי לחיים בריאים ושלמים.