"נאבקים באלימות נגד נשים" - מחר יום שידורים מיוחד ברשת 13

בחודשים האחרונים עלתה האלימות במשפחה בעשרות אחוזים ביחס לכמות בחודשים שלפני מגפת הקורונה. ד"ר רוני גז לנגרמן ועורכת הדין מתת לסנר מגיעות לאולפן העולם הבוקר ומספרות כיצד ניתן לשנות התנהגות זו, מה היא אלימות כלכלית והאם יום שידורים נגד התופעה יעזור להפחית את מקרי האלימות

זמן צפייה: 05:29

אלימות במשפחה בכלל ונגד נשים בפרט אינה החלה היום, אנו עדים למקרים באים וחוזרים של גברים שמנצלים נשים במצבים שונים, הן בתוך המשפחה והן מחוצה לה. ד"ר רוני גז לנגרמן, מומחית בתקשורת בין אישית ויחסים, טוענת שהכל מתחיל בחינוך מבית: "אנחנו צריכים לחזור אחורה שנים ולשים לב להצבת הגבולות שלנו, לגרום לילדינו להבין מה מותר ומה אסור." רוני ממשיכה ואומרת שהדור של היום אינו יכול לדחות סיפוקים וחונך על כך שברגע שהוא רוצה משהו הוא מקבל: "זה מתחיל בצעצוע, ונגמר כמה שנים קדימה בהחפצה של אישה".

עוצרים את האלימות נגד נשים - הצטרפו למאבק

ד"ר לנגרמן מספרת על התוכנית שבה היא והסטודנטיות שלה מגיעות למוסדות ציבוריים וחינוכיים ועוזרות ללמד את הדרך הנכונה לחינוך נגד אלימות, לא רק את הילדים אלא גם את ההורים: "יש אין ספור מקרים של הורים שעברו תהליך מדהים ושינו את כל המחשבה שלהם לגבי הנושא."

אלימות נוספת שאמנם אינה פיזית אך קיימת גם היא, הינה אלימות כלכלית. אלימות כלכלית מתרחשת כאשר בן או בת הזוג משתלטים על כל החשבונות והנכסים המשותפים ולא נותנים עצמאות כלכלית לבן או בת הזוג השניים. עורכת דין מתת לסנר מסבירה: "אלימות כלכלית ברוב המקרים איננה מגיעה לבד, היא מגיעה בצירוף אלימות פיזית או רגשית." כעת ישנה הצעת חוק שבתי המשפט יוכלו להתערב במקרה של אלימות כלכלית.

לסיום נשאלת ד"ר לנגרמן האם לדעתה יש תועלת ביום שידורים נגד אלימות נגד נשים: "לדעתי יום שכזה חשוב מאוד להעלאת הנושא לדיון בשיח הציבורי. בהיבט החינוכי מורות צריכות לקחת את התכנים שיועברו ביום זה ולהעבירם באופן שוטף בבתי הספר, וכך תגדל ההשפעה העתידית".