ניוזפיד - לא נבדקה אצל רופא הנשים, וכמעט איבדה את חייה

מיכל (שם בדוי), אמא צעירה לשלושה, הלכה לקניות ופתאום החלה לדמם. מה שחשבה בהתחלה כמחזור חזק במיוחד, הפך לאיבוד של שלושה ליטרים דם

אם את אמא צעירה או בהריון, יכול להיות שנתקלת בהודעת הוואטסאפ שהפכה ויראלית, של מיכל (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת) שכמעט ואיבדה את חייה, אחרי שלא נבדקה אצל רופא נשים אחרי הלידה.





מיכל הלכה לקניות, יום רגיל של אמא צעירה ובריאה לשלושה. וברגע אחד המציאות הפכה לסרט אימה של ממש. "סיימתי את הקניות בסופר, הייתי בשלבים של להעמיס את השקיות ואז אישה אחת אומרת לי – 'יורד לך דם על הרגליים' ואני רואה את הדם נוזל בין הרגליים, ממש פסים של דם. אז שמרתי את העגלה ליד הקופה ורצתי לשירותים לעזרה ראשונה. חשבתי שיש לי מחזור חזק מאד וברכב הבנתי שמשהו לא בסדר. הדם לא הפסיק לזרום".

"התקשרתי לבעלי שירד למטה ויקח ממני את הקניות כי אני צריכה ללכת להתקלח וקיבלתי מחזור חזק, בעלי ראה אותי יוצאת מהאוטו ואיך שנעמדתי יצאו ממני ממש קרישי דם והדם נשפך, ורצתי למעלה".

"הוא רץ אחרי ונכנסתי לאמבטיה ונהייתה בריכה של דם. הוא ישר התקשר לאמבולנס ותוך שש דקות הגיעו לקחת אותי. בדרך כבר המדדים הראו שאני ממש מאבדת דם. איך שירדתי מהאלונקה כל הרצפה הייתה דם, אמרו לי מה זה?' וכשהעלו אותי למיטה, ומלא דם השפריץ החוצה. ברגע שהתחלתי לאבד הכרה החלה קריסת מערכות".

"ואז הם יצאו החוצה וקראו לעוד רופאים ושמעתי צעקות: 'אנחנו מאבדים אותה' ומישהי צועקת 'אין לה דופק' ומישהי אומרת 'יש לה דופק אבל חלש' ואני שמעתי הכל".



"רצו לי מול העיניים כל השנים של חיי, ממש רץ לי כמו סרט וחשבתי על הילדים, מה יעשו איתם.. ואיך אני פתאום הולכת באמצע החיים. הם צעקו 'אין לה דופק' וישר הכניסו אותי לניתוח חירום וכמו בסרטים שאת רואה את כל האורות מעלייך, עד שהגעתי לחדר ניתוח... ואז ישר לקחו לי את היד, החתימו אותי - וכשהתעוררתי הייתי ממש חלשה וסיפרו שאיבדתי שלושה ליטרים דם".

"אושפזתי במשך שבוע אחרי זה. הם לא הבינו איך אני חיה ואמרו שקרה לי נס. הייתי מאושפזת שבוע ואני שבוע בבית בחופשת מחלה", סיפרה מיכל והוסיפה על הרגע שבו החליטה להפיץ את הסיפור שלה בוואטסאפ.

"זה עשה כזה הד מטורף, באמת. קיבלתי תגובות מהמון המון בחורות ש'היום אני קובעת תור', 'בזכותך קבעתי תור לרופא נשים' ועוד כל כך הרבה בחורות שגם הם לא נבדקו בבדיקה שגרתית אחרי לידה, שצריך ללכת כחודש אחרי הלידה", מספרת מיכל.

"לא ידעתי שזה ככה יגיע מחוץ למעגל החברות. אחרי יומיים שאושפזתי אף אחד לא ידע ואז העלתי פוסט בפייסבוק מבית החולים וכולם שאלו מה קרה והייתי צריכה לספר שוב ושוב - אז החלטתי לרשום ולהעביר לחברה ואז עשיתי העתק-הדבק לחברות וזה עבר משם הלאה".

"קיבלתי תגובות מאנשים שאני לא מכירה ששלחו לי הודעות בוואטסאפ שרשמו לי תודה על השיתוף שהן גם הולכות להיבדק".

היא סיפרה על מה שקרה לה מבחינה רפואית. "היה איזשהו חתך מסביב לרחם, הרירית אצלי כנראה מאד דקה והיה שרירן שלחץ על הרירית וזה התפוצץ. מתי זה מתפוצץ? כשהרירית התפרקה, כמו שקורה בזמן המחזור".

"אם הייתי הולכת לעשות בדיקה שגרתית של כל שנה, לא בטוח שהיו רואים את החתך הזה, אבל יכול להיות שכן. לרופאים לא הייתה תשובה חד-משמעית אבל הם אמרו שזה מקרה נדיר ושקרה לי נס".

"הייתי פעם במגדת עתידות מהעבודה, והיא אמרה לי - 'יש לך בעיה ברחם', זה היה שנה אחרי הלידה וגיחכתי על המגדת עתידות", סיפרה מיכל והוסיפה כי עכשיו היא מבחינה פיזית לפחות, חזרה לשגרה: "אני חלשה אבל הרופאים עשו הכל, ניקו, עצרו את הדימום, ואמרו לי שלא נפגע הרחם".