ניוזפיד - שובר לב: הרגע שבו אב מתבשר שבנו ואשתו נהרגו בפיגוע

פיגוע הדריסה בניס עדיין בכותרות, רבים מחפשים עדיין אחר קרוביהם שנעדרו מאז יום חמישי. האב הזה, ממוצא תוניסאי, התבשר שאשתו ובנו הם בין ההרוגים

ביום חמישי בלילה שמונים וארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע דריסה בניס, בחגיגות יום הבסטיליה – והקרובים שלהם הגיעו לבתי החולים כדי לזהות את יקיריהם. הדיילי מייל תיעד את הרגע הנוראי שבו אב מתבשר על מות אשתו ובנו.
וכאן אצלנו - פיגוע גדול נמנע הבוקר ברכבת הקלה בירושלים, כשמאבטח הבחין באדם חשוד והתברר שהיה מדובר במחבל שהחזיק כמה מטעני צינור בתיק הגב שלו וגם סכינים. בעדותו של המאבטח הוא סיפר: "תוך כדי כניסת רכבת אני סורק את התחנה ומבחין באדם לבוש כובע, משקפיים, תיק על הגב, נשען על הקיר ומתצפת על התחנה שמאלה-ימינה. ניגשתי לבן אדם תוך תשאול ראשוני אמרתי שיש פה משהו לא בסדר, לא נכון. ביקשתי מהבן אדם שיוריד את התיק ואז הוא התנגד. ישר סובבתי את הבן אדם בכוח סביר, שמתי אותו על הקיר, ביצעתי עליו בידוק ראשוני. אני מוריד את התיק מהבן אדם ואני מבחין בשקית קטנה בתוך התיק. מרים את השקית, ואני מבחין במטען חבלה. ישר הפלתי את הבן אדם על הרצפה".
ונעבור לאירועים הדרמטיים בסוף השבוע בטורקיה. ניסיון ההפיכה נכשל - אבל ניצחון גדול נרשם לרשתות החברתיות. תומכי הנשיא ארדואן הפילו את פייסבוק, טוויטר ויוטיוב, אבל זה לא החזיק מעמד הרבה זמן - ורבים השתמשו בפיצ'ר היחסית חדש של פייסבוק - שידור חי של וידאו מהסמארטפון. שם אפשר היה לראות רגעים די מדהימים, כמו הרגע שבו אזרחים קופצים על טנקים כדי למנוע מההפיכה הצבאית להתממש, או כמו הרגע שבו שוטר, מתומכי ארדואן, מציל חייל, מהמורדים, מפני לינץ'.
והבוקר - ה"האשגטאג" הכי פופולרי בטורקיה הוא "אני רוצה עונש מוות" - כשהכוונה היא כמובן למורדים שהציתו את ניסיון ההפיכה הצבאית. הדיון גועש ברשתות החברתיות כשיש גם רבים שמתנגדים להשבת עונש המוות, שיצא מהחוק בטורקיה עם עלייתו של ארדואן לשלטון.
ואם היינו צריכים הוכחה נוספת לכך שהעולם משתגע - אירוע שרץ ברשת בסוף השבוע ונראה כמו הפיכה צבאית - אבל הוא לא - אלפים שעטו לסנטרל פארק בניו יורק, רק בגלל שגילו שיש שם פוקימון נדיר במיוחד.

[brightcove_iframe video_id='talk_of_the_day_s01_ep317_part2' autoplay='0' kid='1_285lwblq' duration='289']