ניוזפיד - הראיון האחרון: ב-BBC פרסמו כתבה על כוכבת הרשת – ואחרי שבוע היא נרצחה

קנדיל באלוש נגעה בנקודות מאד רגישות לחברה הפקיסטנית השמרנית. ומה היא כתבה ב"צוואה" האחרונה?

הפינה המלאה של "המרשתת רוטטת":נפתח עם פיגוע דקירה בהר חברון –מחבל דקר בצהריים שני חיילים שהיו בסיור סמוך לכפר אל-ערוּבּ. שני החיילים פונו במצב קל לבית חולים, המחבל נורה ונפצע קשה.

[brightcove_iframe video_id='talk_of_the_day_s01_ep318_part1' autoplay='0' kid='1_9ux8im63' duration='476']

תיעוד יוצא דופן פורסם בחדשות 2 ובו נראה חייל שיושב בכניסה לבסיס משמר הנגב נאבק בבדואי תושב האזור שמנסה לגנוב את נשקו. במקרה הזה החייל הצליח להיאבק עם הגנב ולהכניע אותו, אבל תופעת הסחר בנשק בכללותה קיבלה היום מכה קשה ביותר - אחרי שסוכן סמוי שפעל במשך שנה בקרב סוחרי אמצעי לחימה באזור המשולש, הפליל עשרות חשודים.

המשטרה חשפה בעקבות פעילותו את ה"מחירון" הנהוג במגזר הערבי לנשק לא חוקי. צריך בסך הכל חמשת אלפים שקלים כדי להשיג תת מקלע מאולתר מסוג קרלו, אחד-עשר אלף שקלים לרובהM16מאולתר. ולמי שמבקש את המקור – הוא יצטרך לשלם שלושים ושניים אלף שקלים לקלצ'ניקוב ו-65 אלף שקלים לרובה סערM16מקורי.

נשים מערביות רגילות להעלות כל הזמן תמונות של עצמן לרשת אבל נשים פקיסטניות רבות חוששות לשים את התמונות של עצמן ברשתות החברתיות. קנדיל באלוש, הייתה כוכבת רשת ומאד יוצאת דופן בנוף הפקיסטני. הבי-בי-סי עשו עליה כתבה ושבוע אחרי שהיא פורסמה – אחיה חנק אותה למוות במה שמכונה "רצח על רקע כבוד המשפחה". בואי נראה קטע מהכתבה:

היא נגעה בנקודות מאד רגישות לחברה הפקיסטנית השמרנית – למשל כשהיא הצטלמה לקליפים פרובוקטיביים או כשצילמה סרטון עם איש דת בכיר כשהיא כמעט מתיישבת לו על הברכיים, והוא כמובן לא נרתע. בואי נראה דוגמה למה שחשבו עליה ברחוב הפקיסטני:

הנה הפוסט האחרון שלה – סוג של צוואה - היא כותבת שהיא מנסה לשנות את התפיסה האורתודוכסית הטיפוסית...היא מודה לתומכים שלה ואומרת: "אתם מבינים את המסר שאני מנסה להעביר דרך הפוסטים והסרטונים הנועזים שלי. הגיע הזמן להביא לשינוי כי העולם משתנה. בואו נפתח את הראש ונחיה בהווה".