ניוזפיד - עיתונאי מוכר שהיה מבקר של פוטין נרצח בפיצוץ מכונית

פאבל שרמט, עיתונאי רוסי מוכר שהיה מומחה ליחסי אוקראינה-רוסיה, נרצח בקייב בפיצוץ מטען חבלה שהוטמן במכוניתו

עיתונאי רוסי מוכר בשם פאבל שרמט נהרג בקייב, כשהמכונית שבה נסע התפוצצה, דקות אחרי שהחל בנסיעה. הרכב היה שייך למעסיקו, יו"ר העיתון "אוקראיינסקאיה פראבדה".

"אין ספק שהפיצוץ נגרם כתוצאה ממטען חבלה שהושתל בידי אדם, והופעל ככל הנראה לפי שעון", כך אמר אנטון גרשנקו, חבר פרלמנט אוקראיני ועוזרו של שר הפנים.

הפיצוץ אירע בשעה 7:45, אחרי שהעיתונאי שרמט נכנס לרכב, התניע אותו ונסע במשך כמה עשרות מטרים. הוא מת במקום והרכב נשרף כליל.

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו הביע את תנחומיו וכתב בפוסט בטוויטר כי הוא "מזועזע" וכי "אין מילים בפיו". הוא הוסיף כי הכיר באופן אישי את העיתונאי.

פאבל שרמט



שרמט היה עיתונאי רוסי מוכר ופרשן פוליטי המתמחה ביחסים בין רוסיה ואוקראינה, בנוסף להתתפתחויות בברית המועצות לשעבר. בחמש השנים האחרונות, שמרט חי ועבד באוקראינה, והועסק על ידי עיתון הפראבדה האוקראיני. [brightcove_iframe video_id='news_feed_04' autoplay='0' kid='' duration='0'']

במאי האחרון, שערוריה ענקית טלטלה את אוקראינה אחרי שהפרטים האישיים של יותר מ-4,000 אנשי תקשורת פורסמו ברשת והם הואשמו בהיותם פעילים "פרו-קייב" ש"משתפים פעולה עם טרוריסטים" על דיווחיהם מהמלחמה עם רוסיה במזרח אוקראינה.

הרבה עיתונאים ברשימה קיבלו איומים בעקבות פרסום הפרטים שלהם.

באפריל האחרון, נרצח גם עיתונאי האופוזיציה והכותב אולס בוזינה, גם הוא נרצח סמוך לביתו בקייב וזאת זמן קצר אחרי הרצח האכזרי של עיתונאי אוקראיני נוסף, סרגיי סוקהובוק.

ובשנת 2014, צלם העיתונות אנדריי סטנין, שנעדר במזרח אוקראינה במשך חודש ואז נודע כי הוא נהרג בדרכו.

באותה שנה, העיתונאים הרוסים איגור קורנליוק ואנטון וולושין נהרגו סמוך ללוגנסק, במזרח אוקראינה, כשנפתחה עליהם אש מרגמות מהצבא האוקראיני.