ניוזפיד - "סורי נהרג בפיצוץ": אלו הכותרות שנתנו לפיגוע ההתאבדות בגרמניה

בגרמניה מתמודדים עם מציאות חדשה וגם עם כותרות שמתמודדים איתן אצלנו, כמו: "סורי שהחזיק פצצה מת מחוץ לפסטיבל מוזיקה – ו-12 נפצעו". פינת "המרשתת רוטטת"

[brightcove_iframe video_id='talk_of_the_day_s01_ep321_part1' autoplay='0' kid='1_acezal8d' duration='454']
אזרח סורי פוצץ עצמו ופצע 12 בני אדם מחוץ לפסטיבל מוזיקה בעיר אנסבך, גם היא במחוז בוואריה, שסופג פיגוע רביעי תוך פחות משבוע שבו מעורבים מהגרים או בני מהגרים.
בגרמניה לא ממהרים לקרוא לזה גל טרור, כי המתקפה אתמול, שבה פליט סורי רצח אישה בהריון באזור שטוטגרט, ופצע עוד שני בני אדם בהתקפת מצ'טה – הוכרזה כאירוע על רקע רומנטי.

בגרמניה מתמודדים עכשיו עם כותרות שאנחנו רגילים להתמודד איתן אצלנו. למשל הכותרת שהבי-בי-סי העלו: "מהגר סורי נהרג בפיצוץ בגרמניה". גם ברויטרס הציעו ניסוח משונה: "סורי שהחזיק פצצה מת מחוץ לפסטיבל מוזיקה – ו-12 נפצעו". בטוויטר של רויטרס זה היה עוד יותר מגוחך, שימי לב: "אדם סורי שנדחתה בקשת המקלט שלו נהרג בפיצוץ בגרמניה"

הביקורת על קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הולכת וגוברת, אחרי שאפשרה לכמיליון מבקשי מקלט להיכנס בשנה שעברה לגרמניה.אפשר לראות את הקריקטורות שרצות ברשת, מרקל מוצגת כמשוגעת שאומרת: "אנחנו ניקח את הפליטים, הם יעבדו, הם ישלמו מסים, הם יעשירו אותנו תרבותית". בתמונה אחרת, מבקשים להכריח אותה להתפטר ומציירים אותה עם דם על הידיים. באחרת רואים את המחבל הדורס, והנדרסים אומרים: "זה היה מקרה בודד, אדם משוגע", "אל תערבבו הכל יחד", "אל תזינו את השנאה". ובקריקטורה האחרונה, שבה רואים את מרקל ואת תרזה מיי, ראשת ממשלת בריטניה החדשה, והיא אומרת: "זה תמיד טוב לראות עוד נשים בפסגה", אבל מעבר לפינה אורבת מארין לה פן.

ועוד בפינה:

ישראלית בת עשרים וחמש דיווחה שנאנסה על ידי שני גברים בצפון הודו, סמוך למנאלי, אחרי שעלתה לטרמפ, כנראה במחשבה שמדובר במונית. ברכב היו שישה גברים, ושניים מהם אנסו אותה ואז ברחו. עד כה נעצרו שני חשודים במעשה, והמשטרה המקומית בוחנת סרטוני אבטחה מהאזור, שהוא פופולרי מאוד בקרב מטיילים.

אונס קבוצתי הוא דבר שקורה כמעט יום-יום בהודו. רק היום עצרה המשטרה ארבעה גברים בחשד למקרה אונס נוסף ליד ניו דלהי, הפעם של צעירה מקומית שנאנסה כשחזרה מהלימודים.
ארבעה בתי חולים נפגעו בהפצצה בחאלב, ומשם מגיע סרטון מדהים שבו רואים את מיקומה של הפגייה של תינוקות בני יומם, בתוך ההפצצות. צריך לציין שארגון הבריאות העולמי קבע שסוריה היא המקום המסוכן ביותר בעולם לצוותי רפואה, עם 135 מתקפות על מתקנים רפואיים שם שקרו ב-2015.

לסיום, דיברת על הנימוסים של הנוער הישראלי בהתחלה, אז בואי תראי מה ייעשה לילדים אנגלים לא מחונכים, ששמים את הרגליים על המושב ברכבת
בתמונה שהופצה ברשתות החברתיות אפשר לראות את הנוסע המבוגר מחזיק בזרוע של אחד מהילדים, ותלמיד אחד סיפר הוסיף שהנוסע איים עליהם בהתחלה שיתפוס אותם באוזן, וכשהם שמו פס והחזירו את הרגליים, הוא עבר לשימוש בכוח.