ניוזפיד - מזעזע: ילדים ביפן שוחים עם הדולפינים, רגע לפני שיאכלו אותם

במפרץ בטייג'י הידוע לשמצה, תיפתח עונת הציד של הדולפינים בעוד כשבועיים - מה שלא מפריע למקומיים לשחק איתם כחיות מחמד

[brightcove_iframe video_id='talk_of_16082016_543' autoplay='0' kid='1_2ntm3e5y' duration='383']

היפנים והדולפינים - בדקה 4:30


מהעיר טייג'י ביפן מגיע תיעוד תמים לכאורה של ילדים יפנים שוחים עם דולפינים במפרץ,אבל בעוד כשבועיים, עם תחילת עונת הציד המקומית, הדולפינים יהפכו לאוכל על הצלחות של אותם ילדים. זה מאבק של שנים, וצריך לציין שלא כל היפנים אוכלים את הדולפינים, אבל העסק הזה עדיין נמשך, כפי שתועד בסרט "הלגונה הסודית" מלפני שבע שנים. נזהיר שהתמונות קשות מאד לצפייה.

טבח, אין מילה אחרת לזה, של אלפי דולפינים מתרחש כל שנה במקום הזה ממש, טייג'י שביפן - ומחאות מתקיימות כל שנה ברחבי העולם מול השגרירויות היפניות. בינתיים זה לא נפסק לחלוטין אבל לפחות בזכות המודעות הגוברת, המספרים של הדולפינים שמתים הולכים ומתמעטים מדי שנה.

ועוד היום, מעורר זעם תיעוד של ציד של דב ביערות של קנדה של הצייד, ג'וש בוומאר, שרוצח את חיית הבר הזאת באמצעות חנית שהכין – במוות איטי וכואב במיוחד - ועוד שם מצלמת גו-פרו על החנית כדי לצלם את הזוועה. הוא ואשתו מעלים ליוטיוב את ההרג של החיות, ואיכשהו יש אנשים שנהנים לראות את זה. הציד שם הוא חוקי, אבל לא באמצעות חנית ובטח שלא באופן ברברי שכזה, והמשטרה המקומית בקנדה פתחה בחקירה.

עוד בפינה -

נפתח עם סיכול התארגנויות של חיזבאללה ביהודה ושומרון לבצע פיגועי ירי והתאבדות, אחרי שאלו נחשפו על ידי כוחות הביטחון, שמציגים לנו את מערך הגיוס של פעילי טרור - באמצעות הפייסבוק וגם תוכנת הצפנה שבה יוכלו להעביר מסרים בחשאי. לפחות שמונה חשודים נעצרו עד כה.

בסוף החופש הגדול, חלק מהילדים נמצאים לבד בבית, מה שמביא את חברת החשמל להוציא הודעה חריגה בפייסבוק כי באזור אילת יש מתחזים לעובדי חברת החשמל. אמא מאזור אילת מספרת שאדם דפק בדלת בזמן שהבן שלה היה לבד בבית והזדהה כעובד חברת חשמל, אבל מתברר שמדובר במתחזה כי הוא ביקש לקרוא את מונה החשמל בתוך הבית – מונה שנמצא בחוץ. חברת החשמל מזהירה ואומרת שעובדיה תמיד ישמחו להזדהות בפני מי שצריך וכדאי לשים לב ולוודא את מי מכניסים הביתה ולהזכיר לילדים לא לפתוח את הדלת לאנשים זרים.

ואי אפשר לוותר על מנת הריו היומית שלנו – והפעם השחיינית הסינית פו יואנהוי, שזכתה במדליית ארד והפכה לגיבורה בינלאומית – לאו דווקא בגלל ההישגים שלה, אלא בזכות האופי המיוחד שלה והפתיחות היוצאת דופן שלה. בראיון האחרון, אחרי משחה פחות מוצלח, היא סיפרה שקיבלה מחזור בלילה הקודם ולכן היא לא מרגישה כל כך טוב, אבל סייגה ואמרה ש"זה לא תירוץ".