הילה קורח: "לא, 14 שבועות חופשת לידה זה לא מספיק"

אנחנו בכיוון הנכון לשוויון אמיתי יום אחד, אבל בינתיים, עד להודעה חדשה, רק אנחנו יולדות, ואחרי 14 שבועות בלבד, אנחנו אמורות למצוא דרך פלאית לעבוד. טור דעה

[brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-036' autoplay='1' credit='' kid='1_0y80kae8' duration='79']

חתול בשק. המהפכה הפמיניסטית היתה חתול בשק!

בחיי שכבר מיציתי את הדיון על העובדה שנשים נאלצות היום לעבוד בשתי עבודות לפחות, קריירה ותחזוקת הבית, להשתכר פחות וליהנות מרגשי אשמה בכל החזיתות. זה שיח ישן. למרות שהפערים עוד עצומים, נראה שאנחנו בכיוון הנכון. הזוגיות הופכת לשוויונית יותר, גברים חוזרים להיות אבות שמגדלים את הילדים שלהם ונשים מצליחות לתמרן בסדר יום משוגע, כי כאלה אנחנו- אלופות ג׳אגלינג. הכל חלק מתהליך גדול יותר שבעזרת השם ישתבח, יביא לשוויון אמיתי. יום אחד.

אבל בינתיים, עד להודעה אחרת, רק אנחנו יולדות. רק אנחנו צריכות להתמודד עם שינויים מוטרפים בגוף שלנו, עם הורמונים, עם ארגון הבריאות העולמי שמסביר לנו בעדינות שאם לא נניק את ילדינו עד גיל שישה חודשים הם יהיו פחות חכמים, פחות בריאים ופחות מוצלחים באופן כללי, ועם מקומות עבודה שנכנסים לנו לרחם.

במדינות שבהן אבות לוקחים חופשת לידה נרשמים פערי שכר נמוכים יותר בין נשים לגברים
למרות שהפערים עוד עצומים, נראה שאנחנו בכיוון הנכון לשוויון אמיתי. יום אחד

האחרונים צודקים, אגב. קשה מאוד לנהל עסק שבו יש מי שיוצאת ל״חופשת״ לידה של עד שישה חודשים (כי לא, 14 שבועות אינם מספיקים), שלא ניתן לפטר אותה, גם אם היא לא העובדת הכי מחודדת במשרד, ובמקביל יש למצוא מחליפים ולשלם את העלויות הנגזרות רק מרצונם של העובדת שלך ובן זוגה להיות הורים. לא מקנאה בבעלי העסקים.

וכך, 14 שבועות בלבד, לאחר שהעולם שלנו התהפך, רק רגע אחרי שחזרנו ללכת ישר, כששינה רצופה של יותר משעתיים היא משהו שאפשר רק לחלום עליו (שזה משימה בלתי אפשרית כשלא ישנים), ושכר מטפלת מתווסף לתקציב המשפחתי ומגדיל אותו משמעותית, אנחנו צריכות לאסוף את עצמנו ולמצוא דרך פלאית לעבוד ולהמשיך להניק במקביל, לפחות שלושה חודשים נוספים, כפי שהמדינה עצמה מעודדת בצמצום הפרסומות לתחליפי חלב ובמפגשים בטיפות החלב. להיות נשים, אדוניות לעצמנו ובנות זוג, אלה רק מותרות, כמובן.

חופשת לידה
חופשת הלידה, ששמה אינה הולם את אופיה, גם היא חתול בשק

המדינה, המשפחה והסביבה ממשיכות לעודד נשים להכנס להיריון. אם אתם בני מזל, המשפחה תעזור לכם להתמודד גם עם מה שיגיע אחרי הלידה. אבל המדינה, לעומתה, לא מספקת פתרונות טובים מספיק להורים שמבקשים לפרנס את עצמם וגם להיות הורים שרואים את הילדים שלהם ומעורבים בגידולם.

כמה עצוב לגלות, ברגעים המאושרים ביותר בחייך, שחופשת הלידה, ששמה אינה הולם את אופיה, גם היא חתול בשק.

11 כללי זהב לחופשת לידה מוצלחת וחיובית

ח"כ תמר זנדברג: מה עם חופשת לידה לגברים?

ראש בראש | בעד או נגד הארכת חופשת הלידה

לתחקיר המלא של המערכת עם מיקי חיימוביץ' על מחאת חופשת הלידה