ראש המל"ל הבא: מאיר בן שבת

אחרי שנה וחצי שהמשרה לא אוישה, בכיר השב"כ יכהן בתפקיד. בן שבת כיהן בשלוש השנים האחרונות כראש המרחב הדרומי בשב"כ והוא נחשב למומחה לענייני חמאס

אחרי כשנה וחצי שהתפקיד לא אויש באופן רשמי, נודע היום (ראשון) שמאיר בן שבת, בכיר בשירות הביטחון הכללי, יכהן כראש המועצה לביטחון לאומי. בן שבת, יליד 1966, כיהן בשלוש השנים האחרונות כראש המרחב הדרומי בשב"כ והוא יחל את תפקידו ביום שלישי הקרוב לאחר שמונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עם זאת, בן שבת לא היה המינוי הראשון שאמור היה להתמנות לתפקיד. נתניהו ביקש למנות את המשנה לראש המל"ל לשעבר, אבריאל בר יוסף, לתפקיד אך המינוי לא יצא אל הפועל. מעט מאוחר יותר נחשף כי בר יוסף נחקר בפרשיות שונות, בהן פרשת הצוללות וכלי השיט. בפרשה זו הוא חשוד בקבלת שוחד ומעצרו הוארך מעת לעת.

ראש המל"ל האחרון שכיהן בתפקיד היא יוסי כהן, שמונה בינואר 2016 לראשות המוסד. מאז נתניהו לא מינה אדם כלשהו לתפקיד, ויעקב נגל כיהן כממלא מקום זמני. כשפרש לאחרונה מסיבות אישיות הוחלף על ידי איתן בן דוד. כעת, כאמור, מונה מאיר בן שבת.

אבריאל בר יוסף בבית המשפט

בן שבת סיים תואר ראשון בהצטיינות במדע המדינה מאוניברסיטת בר אילן, והוא בוגר התכנית לדירקטורים ונושאי משרה בכירים בתאגידים מאוניברסיטת תל אביב. כמו כן הוא עבר מגוון רחב של קורסים בתחום המודיעין ובתחום הניהול הבכיר.

לשב"כ התגייס בן שבת בינואר 1989 מיד עם תום שירותו הסדיר בצה"ל בחטיבת גבעתי. הוא החל את דרכו בארגון כעובד במרחב הדרומי, הפך למומחה לענייני חמאס ברצועת עזה והיה שותף למרבית הפעולות נגדו בשני העשורים האחרונים. בין השאר, ניהל מטעם השירות את הפעילות ב"עופרת יצוקה".

לאורך שנות-עבודתו בארגון, כיהן במגוון רחב של תפקידי ניהול, באגפי ביצוע ובאגפי מטה. בין השאר, עמד בראש שתי חטיבות וכיהן בראשות שלושה אגפים: אגף הסייבר, האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ומדיניות , והמרחב הדרומי.

בהודעת המינוי נכתב כי "בתפקידיו אלה, הופקד על ניהולן של מערכות הכוללות מאות עובדים ומנהלים בתפקידים שונים ובמקצועות מגוונים, ניהל עשרות מבצעים מודיעיניים וסיכוליים, קיים קשרי חוץ ענפים, הקים יחידות, הוביל שינויים מבניים, ניהל תהליכי מחקר וחשיבה אסטרטגית ועסק בעיצוב המדיניות בשורה ארוכה של נושאים".