נתניהו יוזם פתרון למשבר הדיור: "כמו סופרטאנקר לבירוקרטיה"

כשברקע המתיחות עם ש"ס, הודיע ראש הממשלה על מתווה חדש לפתרון סוגיית הדיור. "נקים ועדה דיור לאומית שתשווק עשרות אלפי דירות, נכבה את הוועדות האחרות", אמר. ביום ראשון צפוי נתניהו להביא את הרפורמות בתחום התכנון והשיווק לאישור הממשלה. בש"ס שקלו בתחילה שלא לתמוך בממשלה בהצעת אי אמון, אך חזרו בהם

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

(2:02 דקות)

בעוד בש"ס גוברים הקולות המאיימים במשבר קואליציוני, הודיע היום (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רפורמה המתגבשת לפתרון משבר הדיור. "הסבל שנגרם בשל המחסור בדיור הוא גדול, יש זוגות שגרים עם ההורים. אני מקווה שבימים הקרובים תהיה בשורה", הכריז ראש הממשלה בישיבת סיעת הליכוד.

סובלים ממשבר הדיור? ספרו לנו בעמוד הפייסבוק של חדשות 10

נתניהו סיפר כי המתווה המתגבש יכלול שתי רפורמות האחת נוגעת לתכנון הדירות והאחרת לשיווקן. "בכל שנה נבנות עשרת אלפים דירות פחות ממה שהשוק מבקש - מינימום של 60-70 אלף דירות", הסביר ראש הממשלה את הרקע לתוכנית הנרקמת. לדבריו, נעשה מאמץ להגביר את שיווק הדיור אך הדבר לא מביא לפתרון הבעיה. "יש גירעון מצטבר בשוק שאנחנו לא מצליחים לפתור", טען.

כחלק מהמתווה מבקש ראש הממשלה להביא הצעה להגדלת המלאי התכנוני של דירות. היבט אחר יעסוק בפן הבירוקרטי של אישורי הבנייה. "הבאנו רפורמה לוועדות התכנון והבניה, שהם האחרונים בעולם  ביעילות שלהם", אמר נתניהו. הוא גולל את ההליך הבירוקרטי של האישורים הנע בין ועדה מקומית, ועדה מחוזית ווועדה ארצית. "כל גורם יכול לתקוע את המרכבה", הצהיר, "יש צורך במעשה דרסטי".

את הפתרון לסחבת הבירוקרטית ולמשבר המחריף רואה נתניהו בהקמת ועדת דיור לאומית. "ועדת דיור לאומית תעזור לשווק עשרות אלפי דירות כדי לעקוף את הפער", הסביר ראש הממשלה, "זה כמו סופר טאנקר לבירוקרטיה, נכבה את הוועדות". ביום ראשון הקרוב צפוי נתניהו להביא את ההצעה המתגבשת לאישורה של הממשלה.

על רקע עיכוב מתמשך ביוזמה לסבסוד משכנתאות לזוגות צעירים איימה אתמול ש"ס להתחיל ולהצביע נגד המשמעת הקואליציונית. היום גברו הלחצים לקראת הצבעה על הצעת אי אמון בממשלה. גורמים בש"ס איימו אחרי הצהריים כי לא יצביעו יחד הממשלה בהצבעת אי האמון במליאה. לדבריהם, לא יצביעו בעד אך גם לא יתנגדו.

בכיר בש"ס אמר לחדשות נענע 10 כי מסתמן  שסיעתו לא תתמוך בממשלה וחברי הסיעה יצאו  מהאולם בזמן ההצבעה.  מספר שעות לאחר מכן נפגש נתניהו עם שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס ובתום הפגישה נראה כי המשבר נפתר ובש"ס יתמכו בממשלה בהצבעה.