ארה"ב מגנה את הבנייה באריאל: "צעדים חד צדדיים לא מסייעים"

אחרי ששר הביטחון אישר שיווק של 277 יחידות באריאל, אומר דובר השגרירות האמריקנית כי הצעד לא מסייע להחזיר את הצדדים למו"מ. גם הפלסטינים גינו: "מחזק את כוונתנו לפנות לאו"ם"

בנייה בהתנחלות
בנייה בהתנחלות | צילום: רויטרס

גינוי אמריקני לישראל: ארה"ב מגנה היום (שני) את ההחלטה של שר הביטחון, אהוד ברק, לשווק יחידות דיור באריאל. "אנחנו חושבים שצעדים חד צדדיים על ידי שני הצדדים, ישראל והפלסטינים, לא מסייעים להחזיר אותם למו"מ".

גם הרשות הפלסטינית גינתה בחריפות את ההחלטה. נביל אבו רודיינה, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית וופא כי מדובר בניסיון ישראלי להרוס כל מאמץ לחידוש תהליך השלום. "פעולות שכאלה רק מחזקות את כוונתנו לפנות לאו"ם בבקשה לקבל חברות בו ולשים קץ למהלכים הישראליים".

גם חבר הפרלמנט הפלסטיני, קיס עבד אל-כרים אבו לילא, אמר כי ההחלטה הישראלית החדשה היא חלק מניסיון להכתיב מציאות בשטח ולסכל את הפנייה הפלסטינית לאו"ם בספטמבר. לדבריו, "ממשלת ישראל על שריה הקיצוניים פועלת לפי אג'נדה מתוכננת מראש להפקיע שטחים למען בניית התנחלויות על אדמות פלסטיניות".

"הרשויות בישראל פועלת בכל המישורים כדי לסכל את הפנייה לאו"ם, כולל הרחבת ההתנחלויות ובנייה בירושלים. הלחצים הללו לא יניאו אותנו מהמשך הדבקות בזכויותינו", הוא הדגיש והוסיף כי המהלך לא יסכל את הפנייה לאו"ם.