בנט: מגבה את רה"מ בעניין הר הבית

שר החינוך התייחס לראשונה לסערת הר הבית מאז הביע התנגדות להסרת אמצעי האבטחה במתחם. "הח"כים הערבים מתפללים להסלמה", האשים

בנט, ארכיון
בנט, ארכיון | צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

יומיים לאחר ההחלטה על הסרת גלאי הבידוק בשערי הכניסה להר הבית והביקורת הציבורית שבאה בעקבותיה, יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט נעמד לימינו של ראש הממשלה על רקע החלטת הקבינט - על אף שהצביע נגדה. "זה לא סוד שהובלתי את ההתנגדות להסרת אמצעי האבטחה בהר הבית, אבל בשעה כזאת אני מגבה את ראש הממשלה והממשלה כולה", קרא בנט מעל דוכן הנואמים בכנסת.

בנט, ארכיון
בנט, ארכיון | צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במסגרת דיון לקראת ההצבעה על הצעת החוק בנושא פיקוח על הצהרונים, תקף שר החינוך את חברי הכנסת הערביים על רקע מה שהוא מכנה כניסיון להצית את המתיחות סביב המתחם הקדוש. "מזה כעשרה ימים אנחנו עדים להתחממות יזומה ומכוונת של גורמים פלסטיניים וגם מקרב ערביי ישראל בניסיון להלהיט את הרוחות", האשים בנט. "אתם הח"כים הערביים מתפללים להסלמה ותבערה".

בנט המשיך לתקוף ואמר כי "הר הבית פתוח, כל מי שרוצה יכול להתפלל. למה אתם לא אומרים את האמת לציבור? החל מהשיח׳ ראאד סלאח, וכלה בכמה מהדמויות שיושבות פה כמו ח"כ זועבי וח"כ אחמד טיבי, כאן באולם הזה בכנסת ישראל יושבים שותפים לעלילית דם אנטישמית נגד ישראל. אבל אתם מעדיפים לחכך ידיים בהנאה מול המשבר".

גלאי הבידוק בשער האריות
גלאי הבידוק בשער האריות | צילום: חדשות 2

בהמשך בנט הפנה אצבע מאשימה לעבר האופוזיציה כולה ותקף ברמיזה את מפלגת העבודה, שבשיא המתיחות החליטה להגיש הצעת אי-אמון נגד הממשלה. "אני שומע בימים האחרונים אנשים שאומרים 'היינו עושים את זה יותר טוב, הממשלה לא יודעת להנהל' - זה לא נכון", המשיך בנט. "האופוזיציה לא ממלכתית ולא מגבה".

לדבריו, צריך להפסיק לנתח ולנסות להבין מה גורם לטרור - אלא להילחם בו. "אין שני צדדים שצריך להבין את מצוקתם - יש טובים ויש רוצחים", הצהיר בנט. "יש צודקים ויש טרוריסטים. תבחרו צד: מלחמה בטרור יש לנהל בחזית אחידה, חד משמעית ונחושה".

טיבי: "אתם מובילים את המדינה והאזור לתהום"

זמן קצר לאחר מכן עלה ח"כ אחמד טיבי הרשימה לדוכן והשיב אש לעברו של בנט. "לפני כמה דקות עלה כאן השר המפריע והצטרף למקהלה נגד חברי הכנסת הערביים", אמר טיבי. "מאז שאנחנו בכנסת אנחנו יודעים שבכל פעם שיש משבר ושפיכות דמים שהממשלה יזמה, התחרות בתוך הממשלה בין בנט לנתניהו גורמת לשפיכות דמים. יש שעיר לעזאזל והקרוב והמזין ביותר הוא הח"כים הערביים".

טיבי האשים את בנט ואת ראש הממשלה נתניהו וטען ששניהם אחראים על ליבוי המשבר סביב הר הבית. "נתניהו שומע את בנט מציע הצעה ואז עוקף אותו מימין, והשני עוקף משמאל", תקף טיבי. "אתם מובילים את המדינה והאזור וכן את הציבור הפלסטיני והיהודי לתהום. לא אנחנו מחזיקים בהגה. הבושה צריכה לעלות על פרצופך, אדוני השר, של ראש הממשלה ושל חבורת ההזויים שיושבת כאן".

טיבי. ארכיון
טיבי. ארכיון | צילום: פלאש 90

השר בנט לא נשאר חייב ושב לדוכן כדי להגיב לטיבי. "לפני עשרה ימים אזרחים, ערביי ישראל, רצחו בדם קר שני שוטרים ישראליים", המשיך בנט. "זה קרה בלי מגנומטרים, בלי שוום מצלמות, זה קרה כי רצו לרצוח ישראלים. מאז, חלק מחברי הכנסת הערבים לא מפספסים הזדמנות להבעיר את האש. אתם צריכים להחליט: אתם רוצים להיות ישראלים נורמטיבים - 'אהלן וסהלן'. אם אתם רוצים להצטרף למחבלים - מקומכם איתם. אנחנו לא נוותר".