סקר חדשות 13: רוב הציבור תומך בדרישת גנץ - ושאלת הפעולה ברפיח

יממה אחרי האולטימטום שהציב גנץ לראש הממשלה נתניהו, לפי סקר חדשות 13, כ-46% מהציבור מאמינים שאכן יפרוש מהממשלה במידה ולא תאושר תוכנית לניהול המלחמה. בנוסף, כ-61% מהציבור לא מעוניינים שהרשות הפלסטינית תשלוט ברצועה ביום שאחרי המלחמה

זמן צפייה: 04:08

לאחר ההצהרה של השר בני גנץ, כי יפרוש בתוך כשבועיים מהממשלה במידה ולא תאושר תוכנית להמשך המלחמה, כ-45% מהציבור תוך באולטימטום שהציג גנץ, כך לפי סקר חדשות 13 שמתפרסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. יחד עם זאת, כ-36% מתנגדים לו.

בנוסף, עולה כי כ-46% מאמינים שמדובר במהלך הנובע משיקולים פוליטיים של יו"ר המחנה הממלכתי, לצד כ-39% שטוענים כי מדובר בעניינים של טובת המדינה. לצד זאת, רק כ-34% מאמינים שגנץ אכן יפרוש מהממשלה במידה ודרישותיו לא יענו, לצד כ-44% שמאמינים שיישאר בממשלה.

נתניהו בהר הרצל
נתניהו בהר הרצל | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

על השאלה למי אתם מאמינים יותר, לשרים גלנו וגנץ שמזהירים משיקולים פוליטיים בניהול המלחמה, או לראש הממשלה בנימין נתניהו שטוען לשיקולים עניניים, כ-50% מאמינים לשני השרים, לעומת כ-30% שמאמינים לטיעוני רה"מ.

בעניין הפעולה ברפיח, כ-41% מהעם אכן מאמינים שפעולה שכזו תקרב את ישראל אל "הניצחון המוחלט" במלחמה. לצדם, כ-46% מאמינים כי הפעולה אינה מקרב לניצחון שכזה. בשאלת השליטה של הרשות הפלסטינית ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה, במקום חמאס, רק כ-18% תומכים באפשרות שכזו, בעוד שרוב של כ-61% מתנגדים.