ח"כ אבי דיכטר: "האמירות נגד השב"כ - אומללות"

חבר הכנסת אבי דיכטר הגיב לאמירותיהם של חברי מפלגתו מירי רגב ודוד ביטן נגד השב"כ, וטען כי "מדובר באמירות אומללות"

אבי דיכטר נגד הביקורת בתוך מפלגתו על שירות הביטחון הכללי: אחרי אמירותיהם מעוררות המחלוקת של יו"ר הקואליציה דוד ביטן ושרת התרבות מירי רגב, מגיב הערב (שבת) חבר הכנסת אבי דיכטר לדברים, ואומר: "מדובר באמירות אומללות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"האמירות הללו פוגעות יותר באנשים שאמרו אותן מאשר בשב"כ", אמר דיכטר בריאיון ל"פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח. "אני מופתע ממירי רגב, שעבדה קרוב עם השב"כ. שניהם זרקו מילים מיותרות, לא נכונות, לא מדויקות, מותר גם להתנצל, זו לא בקשה מוגזמת. מקווה ששניהם ימצאו את הדרך להתנצל".

בסוגיית הצבת אמצעי הביטחון, שעמדו במרכז הביקורת של רגב וביטן על שירות הביטחון, הסביר דיכטר כי "אני טוען גם היום שהר הבית חייב להיות שטח סטרילי. זה מקום נפיץ. אנחנו ערים למהלך בעייתי שהמוסלמים וההנהגות שלהם בישראל ומחוצה לה מנסים לקחת את הר הבית ולקרוא לו 'אל אקצא'. מטרתם היא להגיע למצב שיהודים לא יוכלו להיכנס בשל סיבות דתיות".

ביטן נגד השב''כ: ''הם פחדנים'' (פלאש 90, מרים אלסטר, חדשות 2)
ביטן נגד השב''כ: ''הם פחדנים'' (פלאש 90, מרים אלסטר, חדשות 2)

גם לאחר סיום המשבר סביב הר הבית, במפלגת השלטון המשיכו ביום חמישי במתקפה החריפה נגד שירות הביטחון הכללי, על רקע דברי האזהרה שהשמיעו בפני ראש הממשלה והקבינט מפני התלקחות. לאחר דבריה החריפים של שרת התרבות רגב נגד הארגון, גם יו"ר הקואליציה דוד ביטן מתח ביקורת נגד אנשי הארגון, אותם כינה "פחדנים שבכל ההמלצות הם רוצים לחזור הביתה בשלום". זמן קצר לאחר מכן פרסם ראש הממשלה נתניהו הודעה בה דחה את הדברים: "מגבה את השב"כ".

מתקפה על רקע המתיחות בהר הבית (יונתן סינדל, פלאש 90)
מתקפה על רקע המתיחות בהר הבית (יונתן סינדל, פלאש 90)

בריאיון שהעניק לגל"צ הוסיף יו"ר הקואליציה כי "אני לא זוכר פעם אחת שלא הזהירו מהסלמה". דבריו הגיעו ימים ספורים לאחר שהשרה רגב, חברתו למפלגה של ביטן, תקפה את הארגון וכינתה אותו "הזוי".

זמן קצר לאחר דבריו הקשים של ביטן, פרסם נתניהו הודעה בה דחה את דבריו של יו"ר הקואליציה. "ראש הממשלה מגבה את ראש השב"כ נדב ארגמן ואנשיו ודוחה את ההתקפות עליהם", מסר ראש הממשלה. "שירות הביטחון הכללי הוא ארגון מודיעין מסכל מהטובים בעולם, אשר מוביל בהצלחה את חזית הלחימה בטרור".

ביטן תקף, נתניהו גיבה (פלאש 90, Yonatan Sindel)
ביטן תקף, נתניהו גיבה (פלאש 90, Yonatan Sindel)

עוד הוסיף נתניהו כי "העמדות של שב"כ אשר הוצגו לדרג המדיני, מבוססות על מידע מודיעיני, הערכות מצב וניתוח אסטרטגי של הזירות השונות. חיי ישראלים רבים ניצלו בשל פעולות הסיכול הרבות שבוצעו על ידו בשנים האחרונות".