יצחק (בוז'י) הרצוג משיב ליאיר לפיד: "הגוש יקום"

יו"ר האופוזיציה הזהיר כי אם לפיד לא יתמוך ביוזמת הגוש שלו, "המצביעים שלו ינטשו ויצטרפו". עוד טען הרצוג, בתגובה לדברי לפיד בריאיון לחדשות סוף השבוע, כי "טובת המדינה גדולה מטובתו של לפיד"

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: חדשות 2

יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד דחה את יוזמת הגוש - והרצוג משיב: יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג השיב הערב (ראשון) לדבריו של לפיד בריאיון ל"חדשות סוף השבוע", וטען כי גוש השמאל-מרכז שהוא שואף להקים יהפוך לעובדה מוגמרת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"מי שיקבע את הרכבו של הגוש יהיו מי שרוצים בהחלפת נתניהו", הוסיף הרצוג, וטען כי הימנעות מהצטרפות לגוש תחליש את כוחה של מפלגת יש עתיד. "אם לפיד לא יצטרף, המצביעים שלו ינטשו ויצטרפו. טובת המדינה גדולה מטובתו של לפיד", סיכם.

לפיד אמר, בריאיון לדנה ויס ששודר אתמול, כי "אם הם רוצים לעשות גוש שיעשו, אנחנו לא בשמאל, אנחנו מפלגת מרכז ולפיכך לא נעשה איתם גוש". לפיד התייחס במהלך הריאיון לרגע שהחליט שצריך להחליף את ההנהגה. "בקבינט צוק איתן, כשהסתכלתי על כולנו בתוך צומת מאוד עצמתי של קבלת החלטות", שיחזר שר האוצר לשעבר. "זה גם מחלק מאוד פשוט, מי שומר על קור רוח, מי יודע לקבל החלטות, מי מבין את כל רוחב הסיטואציה ומי לא. אני אוכל לנהל את זה טוב יותר".

[brightcove_iframe video_id='20lapid_vtr2_n20170624_v1' autoplay='0' credit='"לא אשב בגוש השמאל"' desc='' kid='' duration='1929'']

השר לשעבר התייחס גם לעבודה מול בנימין נתניהו ולא הכחיש שהרצון להחליפו נובע גם ממניע אישי. "זה גם עניין פרסונלי", הכריז לפיד. "הוא עובד לבד, אי אפשר לנהל מדינה כמו ישראל לבד, היו תקופות שהיו סביבו אנשים יותר חזקים, אין כבר".

לפיד תקף את התנהלות ראש הממשלה בפרשת המתנות והכחיש שגם הוא קיבל מתנות מחברו - מילצ'ן. "ידעתי שהוא ומילצ'ן חברים, גם אני חבר שלו", הזכיר לפיד. "זה מאוד הפתיע אותי, מעולם לא קיבלתי ממנו שום דבר. אני לא לוקח מאנשים דברים, בוודאי שמאז שאני בפוליטיקה, הכי הרבה שמותר זה ספר. אני ראיתי את ראש הממשלה עולה לדוכן הכנסת ואומר שמותר לקבל מתנות - אסור. אין בעניין הזה ספקות".

מהליכוד נמסר אתמול בתגובה לריאיון: "הביקורת החלולה של לפיד על ראש הממשלה נתניהו לגבי מבצע 'צוק איתן' מתנפצת אל מול המחמאות שלפיד עצמו הרעיף ב-7 באוגוסט 2014 על ניהול המבצע על ידי ראש הממשלה: 'הקבינט נהג באחריות וניהל את המבצע כמו שצריך', אמר לפיד בזמנו. ומי בדיוק ניהל את הקבינט?! הניסיון של לפיד, שנכשל לחלוטין כשר אוצר, להתחזות לבעל יכולות ניהוליות מגוחך כמעט כמו ניסיונותיו להסתיר את עמדותיו השמאליות והאנטי דתיות".