ח"כ אחמד טיבי: "החרדים יזדקקו לנו - ולא ימצאו"

בסוף דיון סוער בכנסת חוק המואזין עבר בקריאה טרומית השבוע. החוק שאוסר כריזה מבית תפילה בין אחת עשרה בלילה לשבע בבוקר מעורר התנגדות גדולה ברחוב הערבי

"עשו איתנו טעות". טיבי

מוקדם יותר השבוע אושרה הצעת החוק מעוררת המחלוקת למניעת מפגעי רעש, שקיבלה את הכינוי חוק המואזין, בקריאה טרומית בתום דיון סוער במיוחד. הדיון כלל עימותים חריפים בין ח"כים מהימין לח"כים ערבים שלוו בגידופים, חילופי האשמות, צעקות וגם קריעת דפים. היום (שישי) אחמד טיבי טען כי "חברי הכנסת יודעים שהם עשו איתנו טעות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

טיבי הסביר כי בחוק המקורי הוכללו גם צופרי השבת בבתי הכנסת, ולבסוף הוחרגו מהחוק בעקבות התעקשות של חברי הכנסת החרדים. "אני רוצה למתוח ביקורת על חברי הכנסת ליצמן, גפני ודרעי", אמר חבר הכנסת טיבי. "בדרך כלל הם מתחננים אלינו בענייני יהדות".

"אני אומר לך, הם יזדקקו לנו ולא ימצאו אותנו, והרבה דברים מוכרעים על חודו של קול", שלח טיבי איום מרומז. "הם יודעים שהם עשו אתנו טעות, חלקם באו והתנצלו. אחד אמר לי שזה בגלל הפוביה של בנט, השני אמר שנתניהו השתגע.

טיבי הסביר גם על משא ומתן מוצלח שהתקיים בישובים המשותפים שהוביל לפתרון קהילתי לבעיית הרעש. "איפה זה מפריע? בישובים משותפים", הסביר טיבי. "בישובים המשותפים מתברר בלי שאנחנו נדע, ניהלו דיאלוג והגיעו להסכמות. למה הממסד היהודי צריך לכפות על המוסלמים בדבר הכי חשוב, החוק מכוון אך ורק נגד בתי תפילה, נגד מוסלמים".