גטאס וההברחות: הוארך מעצרו ב-4 ימים

ביהמ"ש האריך ב-4 ימים את מעצרו של הח"כ החשוד שהבריח טלפונים ומסרים מוצפנים למחבלים

גטאס, השבוע בבית המשפט (איתן אלחדז\\TPS)

אחרי שנעצר אמש על ידי המשטרה בתום שלוש שעות חקירה בחשד שהבריח טלפונים ומסרים לאסירים ביטחוניים הכלואים בישראל, האריך הבוקר (שישי) בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של חבר הכנסת באסל גטאס בארבעה ימים. ההחלטה לעצור אותו התקבלה בעקבות אינדיקציות לכך שהוא, או אנשים מטעמו, מנסים לשבש את החקירה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

נציג המשטרה טען בדיון שעוד לפני ביקורו של גטאס בכלא קציעות ביום ראשון הוא תיאם בשיחה טלפונית עם אחד משני האסירים הביטחוניים איתם נפגש (שדיבר בטלפון מוברח) פגישה עם אדם שלישי בה הוא יקבל ממנו את המעטפות שהועברו לאסירים.

ח"כ גטאס סירב בחקירתו למסור לחוקרים את פרטי זהותו של האדם השלישי ואמר: "אני לא מלשין". נציג המשטרה טען כי "המעשים המיוחסים לחשוד חמורים מאין כמותם". אולם בתשובה לשאלות, פרקליטו של גטאס, עו"ד נמיר אדלבי, הדגיש כי עיקר החקירה נסוב כעת בנושא הכנסת הטלפונים הסלולריים, ובהם גם מכשירים חכמים, ופחות בפתקים שהועברו לאחד משני האסירים. זאת, בין היתר, כי עוד לא הושלמה מלאכת התרגום של הפתקים.

גטאס בבית המשפט, הבוקר
גטאס בבית המשפט, הבוקר | צילום: (איתן אלחדזTPS)
זועבי הגיעה להביע תמיכה
זועבי הגיעה להביע תמיכה | צילום: (איתן אלחדזTPS)

נציג המשטרה הדגיש כי אין ספק שנשקפת מסוכנות מאותו גורם שלישי שהעביר לידי גטאס את הטלפונים, ומאחר וגטאס אינו מוכן למסור את זהותו, "בעליל נשקפת גם ממנו מסוכנות" - מה שמצדיק את עילת מעצרו ואת הארכת המעצר.

אדלבי טען בדיון כי באותה שיחת טלפון שקדמה לביקור בכלא ביקש האסיר מגטאס להביא לו ספרים ולא ציוד אחר וכאשר גטאס קיבל את המעטפות הן היו סגורות כך שלא ניתן היה לדעת מה יש בתוכן. על כך הגיב גורם במשטרה שאמר כי מדובר בטענת סרק וכי אין ספק שגטאס ידע היטב שהוא מבריח טלפונים.

ג'מאל זחאלקה, הבוקר
ג'מאל זחאלקה, הבוקר | צילום: (איתן אלחדזTPS)
שמו הוזכר. עזמי בשארה
שמו הוזכר. עזמי בשארה | צילום: (רויטרס)

השופט מנחם מזרחי ציין בהחלטתו שבשלב הזה, לאחר שעיין בחומרי החקירה, "רחוקה הדרך מלקבוע שקיים חשד סביר ביחס לעבירות הנוגעות לחוק המאבק בטרור". עם זאת, ציין השופט מזרחי שיש חשד סביר לעבירות האחרות בהן נחשד גטאס - קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פקודת שירות בתי הסוהר.

בעודו מובל מהמעצר אל אולם בית המשפט הבוקר, פגש גטאס באקראי את חברת הכנסת חנין זועבי. בלשי המשטרה מיהרו להרחיק אותו למעלית אחרת. מדובר בפעם הראשונה שבה חבר כנסת מכהן נעצר במדינת ישראל, ובית המשפט פתח את שעריו במיוחד לדיון הזה. עמיתיו לסיעה של גטאס, ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי, הגיעו כדי להביע את תמיכתם, וחברים ובני משפחה נוספים הגיעו למקום.