איוב קרא ימונה לשר התקשורת

נתניהו החליט למנות את השר איוב קרא לתפקיד שר התקשורת באופן רשמי. מלשכת רה"מ נמסר כי ההחלטה תובא לאישור בישיבת הממשלה הצפויה להיערך הבוקר

שר התקשורת הבא? איוב קרא (לשכת דובר עיריית באר שבע)

הממשלה אישרה היום (שלישי) פה אחד את מינויו של השר בלי תיק, איוב קרא, לתפקיד שר התקשורת. המינוי מגיע לאחר שלשכת ראש הממשלה פרסמה מוקדם הבוקר הודעה על החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את קרא. המינוי מגיע לאחר שנתניהו הציע בעבר את התפקיד לשר התיירות יריב לוין, אך זה סירב. במהלך סוף השבוע נפגש נתניהו פעם נוספת עם השר הזמני צחי הנגבי וככל הנראה הציע גם לו את התפקיד.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עוד לפני ביקור טראמפ פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התיירות יריב לוין והציע לו את תיק התקשורת במקומו של השר המכהן הנגבי, שנכנס לתפקידו לפני שלושה חודשים בלבד.

יכול לחייך. השר קרא. (ארכיון) (תומר נויברג / פלאש 90)
יכול לחייך. השר קרא. (ארכיון) (תומר נויברג / פלאש 90)

השר הנגבי מונה לתפקיד במקומו של ראש הממשלה נתניהו כמחליף מקום. פנייתו של נתניהו לשר לוין הגיעה באותו השבוע שבו תאגיד השידור הציבורי "כאן" התחיל שידוריו, סוגיה שנחשבת לדרמטית עבורו של ראש הממשלה. אלא שהנגבי עצמו לא היה מעורב בהתקדמות הקמת התאגיד ופירוק רשות השידור, למרות העובדה שהוא מכהן כשר התקשורת.

החלטתו של נתניהו לוותר על תיק התקשורת התקבלה על רקע חשיפת התמלילים משיחות נתניהו-מוזס בחדשות 2. בטיסה חזרה מביקורו בארצות הברית אמר ראש הממשלה לכתבים כי החליט למנות את הנגבי לממלא מקומו במשרד התקשורת לתקופה של שלושה חודשים.

הנגבי ונתניהו. (ארכיון) (יונתן סינדל, פלאש 90)
הנגבי ונתניהו. (ארכיון) (יונתן סינדל, פלאש 90)

הנגבי מונה לשר התקשורת במקומו של ראש הממשלה לאחר שיו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג עתר לבג"ץ בדרישה שנתניהו ישעה את עצמו מהמשרד התקשורת. בג"ץ הורה אז לנתניהו לנמק מדוע הוא אינו עוזב את משרד התקשורת ושופטי בג"ץ ביקשו מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לנמק מדוע לא הורה לנתניהו לעזוב את תפקידו בצל הפרשה.