שר הבינוי והשיכון: "הגיע הזמן לחסל את אסד"

השר קרא לשים קץ לשלטונו של נשיא סוריה. הדברים של גלנט מגיעים לאחר שאתמול האשימו האמריקנים את אסד בהקמת קרימטוריום לשריפת אלפי גופות אסירים

גלנט

אחרי פרסום התמונות בהן נראים המבנים ששימשו כמשרפות לגופות של אסירי הממשל בסוריה, שר הבינוי והשיכון וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני יואב גלנט אמר היום (שלישי) כי "הגיע הזמן לחסל את אסד - רוצח מתועב שמבצע רצח עם".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"כשנסיים עם זנב הנחש, נוכל להגיע גם לראשו שיושב בטהרן", ציין גלנט בכנס הבינלאומי ללוחמת יבשה ולוגיסטיקה. "אילו לפני 75 שנה היתה לנו את העוצמה הצבאית והביטחונית שיש לנו כיום, ההיסטוריה היתה נכתבת בצורה שונה".

לרוצחים שפלים ומנהיגים הדורשים את השמדתה של ישראל דוגמת אסד ומפעיליו בטהרן - אין יותר זכות קיום", הוסיף השר. "העולם צריך לגרש את המפלצת השיעית חזרה למקומה".

אתמול האשים ממשל טראמפ את אסד בהקמת קרמטוריום לשריפת גופותיהם של אסירי הממשל. על פי ההאשמות, אלפים כבר הוצאו להורג בתלייה ונשרפו על מנת לטשטש עקבות בכלא הצבאי סיידניה, המרוחק 45 דקות מבירת סוריה דמשק.

מחלקת המדינה האמריקנית שיחררה תמונות שהיו מסווגות עד כה, שם נראים מבנים שלטענתם הותאמו כדי לפעול כמשרפה. סטוארט ג'ונס, הדיפלומט האמריקני הבכיר ביותר במזרח התיכון, אמר כי "הנשיא אסד הגיע לשפל מוסרי חדש, בתמיכתן של סוריה ואירן".

''מפלצת''. אסד
''מפלצת''. אסד

כלא העינויים של אסד

על פי מחלקת המדינה, מדי יום מוצאים להורג בתלייה כ-50 אסירים בבית הכלא. לאחר מכן, נשלחות גופותיהם לשריפה על מנת לטשטש את עקבות פעולות המשטר. בכלא נכלאו עד כה יותר מעשרת אלפים בני אדם במהלך ששת שנות מלחמת האזרחים במדינה.

כלא סיידניה הינו אותו המתקן עליו הצביע ארגון אמנסטי כבר בתחילת מלחמת האזרחים כמתקן עינויים של ממשל אסד. על פי דוח הארגון, בחמשת החודשים הראשונים של המלחמה מתו במעצר 88 אסירים מתנגדי הממשל, בהם גם עשרה ילדים - חלקם מתחת לגיל 13.

המשרפה בכלא ליד דמשק
המשרפה בכלא ליד דמשק

אסד עצמו התכחש לממצאי הדוח, אותו כינה "פייק ניוז". לדבריו, ארגון זכויות האדם פרסם את הדוח ללא הסתמכות על ראיות מוצקות, אלא רק על בסיס ראיונות עם מתנגדיו. "אמנסטי יודעים יותר על סוריה ממני?", תהה אסד בראיון לאתר Yahoo!. "הם לא היו בסוריה, הם מבססים את הדוח שלהם רק על האשמות. אנחנו חיים בעידן של פייק ניוז, כמו שכולם יודעים, אז אי אפשר לסמוך על זה".