כחלון: "יכולות להיות בחירות כל רגע"

שר האוצר בריאיון מיוחד ל"פגוש את העיתונות": טוען שיש הקפאה בעליית מחירי הדיור ומכחיש שקיים נתק עם ראש הממשלה

"נתניהו ואני עובדים". כחלון בריאיון מיוחד
"נתניהו ואני עובדים". כחלון בריאיון מיוחד | צילום: חדשות 2

לאחר שהסקרים שפורסמו השבוע בחדשות 2 העניקו למפלגת כולנו 10-11 מנדטים, שר האוצר משה כחלון הגיע לאולפן "פגוש את העיתונות" לריאיון מיוחד שנערך לפני כניסת השבת ושודר הערב (שבת). כחלון סירב להתייחס להעפלתו של אבי גבאי לסיבוב השני בבחירות לראשות העבודה וכן לאפשרות שיואב גלנט מחפש בית חדש בליכוד. לגבי הנתק עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבהיר כחלון כי על אף שמשבר התאגיד כמעט גרר את המערכת הפוליטית לבחירות, "נתניהו ואני עובדים ביחד".

''ראיתי שאנחנו עוד דקה בבחירות''. נתניהו
''ראיתי שאנחנו עוד דקה בבחירות''. נתניהו | צילום: פלאש 90 / יונתן סינדל

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אני עובד עם ראש הממשלה ויש לנו הרבה דברים לעשות ביחד", אמר כחלון. "אבל אין ספק שנושא התאגיד היה נושא כבד עבורי. אני מכהן כשר אוצר שנתיים ואני חושב שדחפנו את המשק, מצאנו פתרונות לזוגות הצעירים, קידמנו את תוכנית 'נטו משפחה' - ואז הגיע הנושא של התאגיד ופתאום על דבר שבעיניי זוטר כמעט הגענו לבחירות".

לדבריו, מאותו אותו הרגע הוא הבין ששיקולים לטובת המשק אינם תמיד אלה שמכריעים. "אני בתמימות שלי חשבתי שהדבר הכי חשוב הוא לעזור לזוג צעיר עם 2-3 ילדים", המשיך. "ראיתי שאנחנו עוד דקה בבחירות ועל הרקע הזה אני כבר במקום אחר: אני כבר לא מאמין לשום דבר ואני חושב שיכולות להיות בחירות כל רגע ולא צריכה להיות סיבה מיוחדת למערכת בחירות".

בהמשך, כשנשאל על הפעם האחרונה ששוחח עם נתניהו, השיב כחלון: "לא דיברתי איתו בטלפון אני חושב חצי שנה, מאז נושא התאגיד". עוד הבהיר שר האוצר כי הוא מעולם לא התקשר לנתניהו, אך הבהיר כי לא מדובר בנתק. "אנחנו נפגשים בישיבות ממשלה, ראשי מפלגות וקבינט".

''שוק הדיור עצר. יש הצטננות''
''שוק הדיור עצר. יש הצטננות'' | צילום: משה שי / פלאש 90

"שוק הדיור עצר, זה לא מה שהיה"

שר האוצר התייחס גם לטענות שמחירי הדיור עדיין לא יורדים, בניגוד למובטח, ושמדובר רק בהאטה בקצב ההתייקרות. "השוק עצר, זה לא מה שהיה", הבהיר כחלון. "כל שנה עד כה המחירים עלו ב-10 אחוזים. עכשיו אנחנו מדברים על הצטננות. כלומר המחירים לא עלו ב-10%, לא ב-2% וגם לא באחוז".

כחלון הדגיש את החשיבות של תוכנית "מחיר למשתכן" בהורדת המחירים והבהיר כי עשרות אלפים צפויים לזכות בדירות מוזלות בתקופה הקרובה. "מה שחשוב כאן אלו הזוגות הצעירים, הם לא יכלו להגיע לדירה", הוא המשיך. "היום יש 11 אלף שכבר קיבלו דירה או נמצאים בתהליכי בנייה. עוד 15 אלף זוגות צעירים יקבלו ב-14.8 הודעה על זכייה ואחר כך עוד 15 אלף. אנחנו לא עוצרים לרגע".

בהמשך טען כחלון כי ישנם גורמים רבים במשק שלא רוצים לראות את מחירי הדירות יורדים. "אנחנו מותקפים מכל עבר", האשים שר האוצר. "הבנקים לא מעוניינים שמחירי הדירות יירדו כי הם נתנו אשראי ושפכו מיליארדים. הקבלנים, שכבר תמחרו מחירים והתחילו לדמיין רווח, לא רוצים שהמחירים יירדו כי בסוף זה פוגע בהם. כף גם המוסדות שמושקעים בנדל"ן".

לדבריו, ישנם אנשים וגופים חזקים שפועלים יחד נגד הורדת המחירים. "חוץ מעל הזוגות הצעירים, כולם דואגים לכולם", תקף כחלון. "אף אחד פה לא דואג לזוגות הצעירים ולאף אחד לא אכפת מהם. זה מאבק קשה".

סרב להגיב להצלחה. אבי גבאי
סרב להגיב להצלחה. אבי גבאי | צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

על עזיבה אפשרית של גלנט לליכוד: "רכילות"

כחלון התייחס לפרויקט המיוחד בחדשות 2 לקיצור ימי החופשה במערכת החינוך והבהיר כי אמנם הייתה אליו פנייה, אך הנושא דורש בדיקה מעמיקה של משרד האוצר. "הייתה אליי פניה, אני תמיד בעד זה כמו שאני בעד הצהרונים", ציין כחלון. "זה עוזר לצמיחה ולפיריון, אבל זה מאות מיליונים שקלים, צריך מקורות מימון וזה מצריך בדיקה".

בהמשך סרב כחלון להתייחס להעפלתו של אבי גבאי, עמו הקים את מפלגת כולנו, לסיבוב השני בבחירות לראשות העבודה וכן לסקרים שמראים כי המחנה הציוני בראשתו של גבאי זוכה ל-15 מנדטים וכולנו ל-11. "אני לא מחלק ציונים לאף אחד", הסביר. "אנחנו ממשלה מתפקדת. זו ממשלה שעובדת. העסק עובד טוב, גם אם יש אתגרים".

גם לגבי הפרסומים על המגעים בין שר הבינוי והשיכון ומספר 2 בכולנו יואב גלנט עם מפלגת כולנו, טען כחלון כי "את מפלגת כולנו אנחנו מנהלים בכולנו. לא רכילויות. אני לא עוסק בפוליטיקה. אני עוסק בעבודה. את העניינים שלי בתוך המפלגה אני אסיים".