לשכת רה"מ: ההחלטה על שר התקשורת - בעוד שבוע

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בעקבות ההכנות הרבות לביקור הנשיא האמריקני דונלד טראמפ - יקבל ראש הממשלה החלטה לגבי שר התקשורת רק ביום ראשון בעוד כשבוע

יחליט בעוד כשבוע. נתניהו (ארכיון). התערב והכה בפטיש. נתנינהו
יחליט בעוד כשבוע. נתניהו (ארכיון). התערב והכה בפטיש. נתנינהו | צילום: פלאש 90, מרים אלסטר

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב (שבת) כי נתניהו עסוק בהכנות לביקור הנשיא וכי יקבל את ההחלטה למינוי שר התקשורת רק ביום ראשון בעוד כשבוע. עוד נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ביום רביעי פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התיירות יריב לוין והציע לו את תיק התקשורת במקומו של השר המכהן צחי הנגבי, שנכנס לתפקידו לפני שלושה חודשים בלבד. אתמול התייחס לוין לדיווחים ואמר כי הוא "מעדיף להמשיך בעשייה המהותית במשרד התיירות".

השר הנגבי מונה לתפקיד במקומו של ראש הממשלה נתניהו כמחליף מקום. פנייתו של נתניהו לשר לוין הגיעה באותו השבוע שבו תאגיד השידור הציבורי "כאן" התחיל שידוריו, סוגיה שנחשבת לדרמטית עבורו של ראש הממשלה. אלא שהנגבי עצמו לא היה מעורב בהתקדמות הקמת התאגיד ופירוק רשות השידור, למרות העובדה שהוא מכהן כשר התקשורת.

החלטתו של נתניהו לוותר על תיק התקשורת התקבלה על רקע חשיפת התמלילים משיחות נתניהו-מוזס בחדשות 2. בטיסה חזרה מביקורו בארצות הברית אמר ראש הממשלה לכתבים כי החליט למנות את הנגבי לממלא מקומו במשרד התקשורת לתקופה של שלושה חודשים.

הנגבי מונה לשר התקשורת במקומו של ראש הממשלה לאחר שיו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג עתר לבג"ץ בדרישה שנתניהו ישעה את עצמו מהמשרד התקשורת. בג"ץ הורה אז לנתניהו לנמק מדוע הוא אינו עוזב את משרד התקשורת ושופטי בג"ץ ביקשו מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לנמק מדוע לא הורה לנתניהו לעזוב את תפקידו בצל הפרשה.