ניקול ראידמן תיעדה: צפו בהזנחה בקומת מגורי נתניהו

חברתם הקרובה של משפחת רה"מ פרסמה סרטון בו היא מסיירת בקומה הפרטית במעון ראש הממשלה: "מזעזע, מחבלים בכלא חיים בתנאים טובים יותר - נחנקתי מהריקבון"

שלושה חודשים אחרי הביקור האחרון והמתוקשר שלה במעון ראש הממשלה, "המעושרת" ניקול ראידמן, חברתם של בני הזוג נתניהו, חוזרת לסיבוב נוסף: לאחר הסרטון הקודם שפרסמה ראידמן, עלו טענות שהוא מציג רק את המטבח והקומה התחתונה וכי המצב בקומת המגורים טוב בהרבה. כעת, ראידמן חוזרת למעון הרשמי ומתעדת בעצמה מה קורה בקומה השנייה. "המצב מזעזע, באמת אף אחד לא חי באושר ולא בפאר, ככה לא חיים", אומרת ראידמן בתיעוד שצילמה. בתגובה, חשב משרד ראש הממשלה אלי ביתן אומר לחדשות 2 כי מדובר בניסיון פסול להפעיל עליו לחץ בעניינים אחרים, אך לא הסכים לפרט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לחברה הקרובה, ראידמן, אפשרו שוב להיכנס למעון ראש הממשלה הפעם במטרה ברורה אחת - להדוף את הטענות שעלו ולפיהן - ראש הממשלה ורעייתו מסתירים מטבח מפואר בקומת המגורים. "קבלו בבקשה - הקיר הכי יפה במדינת ישראל, מעון ראש הממשלה קומה עליונה - עובש", היא ממשיכה. "איפה הברזים מזהב שהבטיחו לי, איפה? חיפשתי ולא מצאתי". התיעוד התקבל בחדשות 2 מידיה של ראידמן, כשעד היום, אף צוות צילום לא הורשה להיכנס למעון הרשמי.

לאורך התיעוד, ראידמן חוזרת ומציינת פעם אחר פעם את הרטיבות שניתן למצוא ברחבי הבית. "גם פה בתקרה יש עובש ותקרה מתפוררת על ראשו של ראש הממשלה, רעייתו והילדים ששותים פה קפה בבוקר", היא מתארת מתוך המטבח בקומת המגורים.

''הרבה דברים שראיתי נגנזו''

נתניהו וראידמן מתחזקות כבר תקופה ארוכה חברות קרובה. אשת העסקים שמנהלת חנות יוקרה בכיכר המדינה הייתה אחראית, בין היתר, למלתחה של רעיית ראש הממשלה. אך לא מדובר רק בסרטון הזה: השבוע, בעיתוי לא מקרי, התפרסם חלק מריאיון שהעניקה נתניהו לראידמן בתכנית הרדיו שלה ותשודר ביום שישי במלואה. "עיקר השנים שלי, בעיקר בתואר השני, עבדתי בניקיון משרדים בלילות", סיפרה נתניהו. "ניקיתי רצפה, שירותים, כיורים, כל מה שיש במשרד. זה היה משרד של קבלני בניין. אחרי שיצאתי משם, היה אפשר לאכול מהרצפה".

ימים אלה הם ימים סוערים עבור משפחת ראש הממשלה: שלל חקירות ואפילו כתב אישום שצפוי להיות מוגש בפרשת המעונות. כל אלה, ככל הנראה הביאו להחלטה להציג תדמית אחרת מזו שמצטיירת. זו גם לא הפעם הראשונה שבני הזוג נתניהו או באי כוחם מתלוננים על התנאים הירודים במעון. מלבד ראידמן, גם המעצב מושיק גלאמין הוזעק למקום בעבר כדי להתרשם.

[brightcove_iframe video_id='nikol_raidman_vtr2_n20170816_v1' autoplay='0' credit='' desc='צפו בתיעוד המלא מהקומה השנייה במעון רה"מ' kid='' duration='0'']

הטענות הללו אפילו עלו במהלך הביקור הרשמי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל לפני מספר חודשים. "תודות לכם, עלה בידינו לצבוע את הקירות, השגנו את התקציב לצבוע את הקירות", אמר נתניהו לטראמפ. אף אחד לא חולק על כך שהתנאים במעון שמארח ראשי ממשלה ונשיאים מרחבי העולם לא צריכים להיות ירודים כל כך. אך נשאלת השאלה – האם יש מי שעוצר את השיפוץ ההכרחי במעון הרשמי, ולמה?

ראידמן: "התנאים שבהם חיים מחבלים בבתי כלא יותר ראויים"

מוקדם יותר היום התראיינה ראידמן ל"תכנית חיסכון" והסבירה מדוע החליטה לתעד בשנית את המעון הרשמי. "אחרי הסרטון הראשון קיבלתי הרבה ביקורות, כולל מהתקשורת עצמה, שאמרה 'זו לא האמת'", הסבירה ראידמן בריאיון ל"תכנית חיסכון". "מאוד הסתקרנתי וביקשתי אישור לבקר ולצלם את הקומה למעלה. תנאי המחייה שם מאוד עצובים וכואבים". עם זאת, לטענתה, התיעוד שצילמה לא משקף את המצב המלוא חומרתו ואף נערך על-ידי אנשי שב"כ. "הרבה דברים שראיתי נגנזו מסיבות ביטחוניות", ציינה.

[brightcove_iframe video_id='nicol2_vtr2_n20170523_v1' autoplay='0' credit='' desc='הסרטון הקודם שצילמה ראידמן במעון רה"מ' kid='' duration='1929'']

ראידמן הבהירה כי היוזמה לצלם את התיעוד הנוסף הגיעה ממנה ולא מהזוג נתניהו. "זה צורך שלי להוכיח לעם ישראל ולתקשורת שאני לא רמאית", אמרה. "צילמתי את המראות בתור אדם פרטי וזה פשוט מזעזע ובלתי ניתן למחייה. אני בטוחה שמשפחת נתניהו לא שמחה לחיות בתנאים כאלה והם לא מבקשים להעביר שום מסר. אני חברה של הגברת נתניהו ולא מסתירה את זה".

לדבריה, זו בושה שכך נראה המעון הרשמי. "התנאים שבהם חיים מחבלים בבתי כלא יותר ראויים למגורים מאשר בית ראש הממשלה", הוסיפה. "גם מבחינת הסניטריה, הרטיבות והריקבון - זה מסכן את הבריאות שלהם. המקום לא צריך להיראות ככה. מישהו צריך לקחת את זה ולשפץ. אני לא אחראית לתקציבי המדינה".

חברות קרובות. ראידמן ונתניהו | צילום: חדשות 2

על אף הדברים שטוענת ראידמן, משרד ראש הממשלה הקצה תקציב ייעודי לשיפוץ המעון הרשמי, אלא שראש הממשלה ורעייתו, מסיבותיהם, בחרו שלא לנצלו. תקציב משרד ראש הממשלה על כל שלוחותיו עומד על כארבעה מיליארד שקל. על מנת לשפץ את המעון נדרשת פנייה לחשב המשרד, אך ניתן להניח כי ראש הממשלה ורעייתו לא עושים זאת מטעמי ניראות ושקיפות. כיום, כל הוצאות משרדי הממשלה מחויבות בפרסום רבעוני באתר משרד המשפטים, כך שכל הוצאה של הזוג נתניהו אמורה להתפרסם באופן כמעט מידי. אלא שמשרד ראש הממשלה נמנע מלפרסם חלק מההוצאות, כך שלא רואים מה הוצא בפועל.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "בניגוד לפרסום חשבות משרד ראש הממשלה לא אישרה כל תקציב לשיפוץ כלשהו במעון רה"מ, לא בקומה התחתונה ולא בקומה העליונה. בניגוד לנטען לא הוצא אפילו שקל אחד לצרכים אחרים. גם טענה זו שקרית לחלוטין".