היועץ המשפטי לכנסת: ח"כים לא יפגינו מול בית היועמ"ש

על רקע ההפגנות הסוערות מול ביתו של מנדלבליט, היועץ המשפטי של הכנסת קבע שהשתתפות ח"כים בהפגנות אלה אסורה מפני שהן בלתי חוקיות בהתאם להחלטת בג"ץ

ההפגנה בפתח תקווה. הפגנה מחוץ לביתו של היועמש אביחי מנדלבליט. מפגינים מול ביתו של מנדלבליט בפתח תקווה
ההפגנה בפתח תקווה. הפגנה הםגנה מחוץ לביתו של היועמש אביחי מנדלבליט. מפגינים מול ביתו של מנדלבליט בפתח תקווה | צילום: Roy Alima/Flash90

על רקע ההפגנות הסוערות מול ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון קבע הבוקר (שלישי) כי השתתפות חברי כנסת בהפגנות אלה אסורה מפני שהן בלתי חוקיות בהתאם להחלטת בג"ץ. עם זאת, לא יהיה ניתן לעצור או לעכב ח"כים שיבחרו להשתתף בהן בשל חסינותם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במכתב ששיגר ינון לחברי הכנסת הוא הזכיר את החלטת בג"ץ שניתנה בסוף אפריל ולפיה אין להפגין מול ביתם של עובדי ציבור בשל הצורך לכבד את זכותם לפרטיות ולהימנע מפגיעה בהם בזמנם הפנוי. ינון אף הדגיש בדבריו את האיסור של המשטרה על המשך קיום ההפגנות בסמוך לביתו של היועמ"ש.

"עתה יש חברי כנסת הטוענים נגד אופן יישומו של פסק הדין על ידי המשטרה, ומבקשים למחות על הפגיעה, המוגזמת לדבריהם, בזכות להפגין", הוסיף ינון בהתייחסו לח"כים שהפגינו מול ביתו של מנדלבליט, בעיקר מ"המחנה הציוני" ומרצ.