סקר פריימריז "פגוש את העיתונות" - את מי הליכודניקים רוצים לראות בכנסת?

סקר הפריימריז ב״ליכוד״ של ״פגוש את העיתונות״: במקום הראשון השרה מירי רגב, אחריה השר לשעבר סער, השר ארדן, סגנית השר חוטובלי ואת החמישיה הראשונה סוגר השר ישראל כץ

זמן צפייה: 04:15

שאלנו מצביעי ליכוד את מי הם היו רוצים לראות ברשימת הליכוד בכנסת הבאה. כללנו 29 חברי כנסת מכהנים פרט לראש הממשלה בנימין נתניהו ואת השר לשעבר גדעון סער.

השרה מירי רגב הגיעה למקום הראשון (76% תמיכה), השר לשעבר גדעון סער שכבר הכריז על חזרתו לזירה הפוליטית הגיע למקום השני (68%), אחריו השר גלעד ארדן (67%). במקום הרביעי התברגה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (61%). את החמישייה הראשונה סוגר השר ישראל כץ (53%).

הסקר נערך במהלך הימים ראשון-שני השבוע (7-8.1.18) בפאנל אינטרנטי על ידי חברת ״דיאלוג״. לנסקרים הוצגה השאלה במי היו תומכים בבחירות לכנסת לו היו מתקיימות ביום הסקר. לאלו מתוכם שענו, כי הם תומכים במפלגת הליכוד, הוצגה באופן רנדומלי רשימה של 29 חברי הכנסת מהליכוד (ללא ראש הממשלה בנימין נתניהו) ובתוספת השר לשעבר גדעון סער. כל משתתף בסקר יכל לסמן עד 10 מועמדים על הסקר ענו 600 מצביעי ליכוד.

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין רק במקום השמיני עם 44% ומיד אחריו הפתיע אורן חזן עם 42%. ח״כ בני בגין שכשל בפריימריז בליכוד בעבר במקום ה-12 עם 36%. יושב ראש הקואליציה הקודם החשוד בפלילים דוד ביטן במקום ה-19 עם 23% ואחריו מחליפו דוד אמסלם עם 22%. יריב לוין הוא האחרון מבין השרים עם 20% בלבד.

סקר המנדטים של ״פגוש את העיתונות״: הליכוד בראש עם 25 מנדטים, יש עתיד עם 24 והמחנה הציוני ממשיך לדשדש עם 16 מושבים בלבד.

בנוסף, בדקנו אפשרות שנדונה בימים אלו במערכת הפוליטית: ריצה משותפת של ״יש עתיד״ של יאיר לפיד עם ״כולנו״ של משה כחלון. לפי הסקר מפלגה כזאת תהיה הגדולה ביותר עם 29 מנדטים. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. תחילה השוונו בין ראש הממשלה נתניהו ליושב ראש המחנה הציוני אבי גבאי. נתניהו קיבל 33%, גבאי 15% והשרר סירבו להשיב, לא ידעו או שאמרו שאף אחד מהמתמודדים לא מתאים.

כשהשוונו בין ראש הממשלה נתניהו ליושב ראש יש עתיד ח״כ יאיר לפיד גילינו שנתניהו מקבל 35%, לפיד 23% והשאר 42% לא יודעים או מסרבים להשיב או שסבורים שאף מועמד לא מתאים.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב על תוצאות סקר חדשות 2:

אני מודה באופן אישי לכל התומכים על האמון והתמיכה.
הבחירה בי היא בחירה בדרך ובערכים של הליכוד אותם אני מיישמת כשרה בממשלה. אמשיך לפעול בכל כוחי למען מדינת ישראל והחברה הישראלית.