פרשת הצוללות: "לא יוגשו כתבי אישום? אספר כל מה שאני יודע"

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון בהצהרה חסרת תקדים על תיק 3000 – הוא פרשת הצוללות: "היה בצע כסף; אם לא יהיה כתב אישום – אצא למערכה ציבורית

משה (בוגי) יעלון ובנימין נתניהו
משה (בוגי) יעלון ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס, מרים אלסטר / פלאש 90, לע"מ

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון יוצא למתקפה חזיתית נגד נתניהו בתיק 3000: אחרי שבעבר נשאל בנושא ופיזר מסרים עמומים יחסית, האשים יעלון בריאיון לעיתונאי ליאור דיין את נתניהו במעורבות בפרשת הצוללות, ואף טען כי ייתכן שהאחרון פעל עבור בצע כסף.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"ידעתי על ראשי ממשלה קודמים שהיו מושחתים", אמר יעלון. "אבל לשיבוש סדר עדיפויות שבו ראש ממשלה מעדיף עניין כזה או אחר... אולי אפילו בצע כסף... על פני אינטרסים של מדינת ישראל, מבחינתי זה היה משבר".

''הבל הבלים''. נתניהו
''הבל הבלים''. נתניהו | צילום: לע''מ

בהמשך דבריו, יעלון טען כי הוא סבור שנתניהו ועורך דינו דוד שמרון אכן מעורבים בפרשה. "אין לי ספק, צריך לחקור את זה", אמר. "כל עניין כלי השיט והמספנה הגרמנית הוא עניין מזוהם, מעורבים בו אינטרסים שהם לא טובתה של מדינת ישראל".

[brightcove_iframe video_id='bogi_dayan_vtr2_n20170516_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

בתום דבריו איים יעלון: "אם לא יהיה כתב אישום אצא למערכה ציבורית. אספר הכול". יחד עם זאת, יש להדגיש כי על אף דברי השר לשעבר, היועץ המשפטי לממשלה קבע כי ראש הממשלה נתניהו אינו חשוד בפרשה, שעד כה במסגרת חקירתה - נגבו עדויות בלבד.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה כי "דברי בוגי הם הבל הבלים ורעות רוח. שקריו הגסים יתבררו ככאלה בהקדם. מיותר לציין, כי משרד המשפטים פרסם הודעה רשמית, על דעת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, לפיה ראש הממשלה כלל אינו חשוד בפרשה 3000. מוטב לבוגי שיחפש לעצמו דרכים אחרות לעבור את אחוז החסימה".

זמן קצר לאחר מכן, יעלון השיב לדברי ראש הממשלה וטען כי "העיד במשטרה ומסר לחוקרי הפרשה את כל המידע שברשותו באחריות וביושר כדרכו. הדברים מדברים בעד עצמם ומוטב לנתניהו לא לשדר פאניקה ולחץ אלא להתמודד עם העובדות החמורות".

יעלון: "זיהיתי שחיתות"

כבר בשבוע שעבר רמז יעלון לחקירת נתניהו בעת שהתייחס בריאיון להתרחשויות בפרשת הצוללות וטען כי נחצו קווים אדומים. "אני בקיא בפרשת 3000 - הצוללות וכלי השיט", אמר בריאיון בתכנית "פרלמנט שישי" ברדיו תל אביב. "זיהיתי שם שחיתות, בוודאי. אני חסמתי בגופי עסקה שהייתה אמורה לצאת לפועל שהוקפאה עד אשר סיימתי את תפקידי וחודשה אחרי שהחליפו אותי. אני מקווה שיותר מוקדם מאשר מאוחר יבואו עם שורות תחתונות. פה ברור היה לי שיש שחיתות".

לדבריו הקשר בין עזיבת משרד הביטחון לבין חסימת העסקה הן "נסיבתיות", אך הוסיף כי הדבר נמצא בחקירה. "אני לא פעם ראשונה חוסם שור בדישו, אנחנו מדברים כבר על שלוש ממשלות ברצף שנגד ראש הממשלה מתנהלת חקירת משטרה. פה זה שלוש חקירות והגיע הזמן שבמדינת ישראל יהיה ראש ממשלה שאין מה לחקור אותו". כשנשאל האם נתניהו מושחת, השיב: "אני לא חשבתי כך עד לאירועים הללו, הופתעתי ממש".