סקר חדשות 13: גוש נתניהו מתחזק, גנץ בולם את הירידה

המחנה הממלכתי מתייצב על 30 מנדטים, הליכוד עם 19 - ובן גביר ועוצמה יהודית מזנקים. וגם - האם הישראלים סבורים שיש להסכים למתווה עסקת החטופים שמציעה מצרים, וכמה חושבים שנתניהו מסכל עסקת חטופים? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 08:00

סקר חדשות 13: הירידה במנדטים של בני גנץ בסקרים נבלמת, ובמידה ובחירות היו נערכות היום ללא שינויים בהרכב המפלגות הקיים במערכת הפוליטית - המחנה הממלכתי בראשותו הייתה זוכה ב-30 מנדטים והופכת לסיעה הגדולה ביותר בכנסת - כך על פי סקר חדשות 13 שפורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית..

לפי הסקר, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה נחלשת מעט בהשוואה לסקרים הקודמים, וזוכה ב-19 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד הייתה מקבלת 15 מנדטים - כמות זהה לסקר הקודם. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר מזנקת ל-12 מנדטים, לעומת 9 בסקר שנערך לפני כשבועיים.

עוד לפי הסקר, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ניצבת על 10 מנדטים - מספר זהה למנדטים להם הייתה זוכה ש"ס בראשות אריה דרעי. יהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף זוכה ב-7 מנדטים, בעוד הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ורע"מ בראשות מנסור עבאס גורפות 6 מנדטים. חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה נשארת יציבה, והייתה זוכה ב-5 מנדטים לפי הסקר. בל"ד (2.9%), העבודה (2.5%), מרצ (2.1%) והימין הממלכתי בראשות גדעון סער (1.5%) לא עוברות את אחוז החסימה.

3 המפלגות הגדולות
3 המפלגות הגדולות

במבט על מפת הגושים, מפלגות ממשלת השינוי מקבלות יחדיו בסקר 61 מנדטים - ונחלשות בשלושה מנדטים בהשוואה לסקרים הקודמים. גוש נתניהו מנגד מתחזק וגורף 54 מנדטים. באמצע ניצבת מפלגת חד"ש-תע"ל, עם 5 מנדטים.

מפת הגושים המלאה
מפת הגושים המלאה

הסקר בחן שאלות נוספות, הבודקות את דעת הקהל בנושאים הבוערים: עסקת החטופים, הפעולה ברפיח והמינויים בצה"ל ובשב"כ. 44% מהמשיבים סבורים כי ישראל אינה צריכה להסכים לעסקת החטופים והפסקת האש עליה הסכים חמאס, לפי מה שפורסם עד כה, בעוד 41% מאמינים כי יש להסכים לה, ו-15% מן העונים לסקר השיבו כי אינם יודעים לענות לשאלה.

בנוסף, 44% מאמינים שראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו מעוניין בעסקת חטופים, 41% מאמינים שהוא חפץ בעסקה ו-15% אינם יודעים להשיב על כך. כמו כן, רוב גדול סבור כי מבין שתי המטרות הבאות, לנתניהו חשובה יותר  הישרדותו הפוליטית האישית מאשר שחרור החטופים - כ-56% אחוזים. מנגד, 30% סבורים כי שחרור החטופים חשוב לראש הממשלה יותר מהישרדותו.

Whatsapp Image 2024 05 04 At 2
מפגינים נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים בת"א | צילום: רויטרס

52% מהנסקרים מאמינים שמבצע נרחב ברפיח לא ישיג ניצחון מוחלט, בעוד 30% מאמינים שכן. 40% סבורים כי גנץ ואיזנקוט צריכים להישאר בממשלה ו-34% טוענים שלהפך - ועליהם לפרוש מהממשלה. בקרב מצביעי המחנה הממלכתי שהשתתפו בסקר, 58% מאמינים כי עליהם להישאר, בעוד 22% בלבד חושבים כי עליהם לפרוש מהממשלה.

הפצצות צה"ל ברפיח
הפצצות צה"ל ברפיח | צילום: רויטרס

כמו כן, רוב הנשאלים סבורים כי הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי וראש שב"כ רונן בר אינם צריכים למנות בכירים בצה"ל ובשב"כ בשעה זו - 44%, בעוד 31% תומכים בסבב המינויים ו-26% אינם יודעים לענות על שאלה זו. באופן דומה, 46% מהמשיבים סבורים כי נתניהו וגלנט אינם צריכים למנות את ראש השב"כ ואת הרמטכ"ל הבאים, 28% סבורים שדבר זה ראוי ו-26% אינם יודעים לענות על שאלה זו.

התשאול במגזר היהודי נערך על-ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על-ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה.