בלבוש מקומי ובשירה: ריבלין זכה לקבלת פנים מרגשת בפיג'י • צפו

הנשיא הגיע לביקור במדינת האיים המרוחקת כחלק מוועידת פסגה אזורית. המנהיגים, ובהם גם הנשיא, התלבשו בגווני כחול מסורתיים ובלבוש מקומי אחיד, לקבלת פנים שנפתחה בשירה וריקודים

זמן צפייה: 02:32

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין היה אורח הכבוד בארוחת ערב שערך לכבודו נשיא פיג'י, ג'ורג' קונורוט, הלילה (חמישי) בהשתתפות בכירי הנהגת האזור כחלק מוועידת הפסגה האזורית שהתכנסה לכבוד הגעת הנשיא. המנהיגים, ובהם גם הנשיא, התכנסו לבושים בגווני כחול מסורתיים ובלבוש מקומי אחיד, לקבלת פנים שנפתחה בשירה וריקודים מקומיים.

עם נחיתתו אמר ריבלין: "הגעתי הנה מירושלים. אני ירושלמי, בן של ירושלמי. משפחתי גרה בירושלים במשך שבעה דורות. ירושלים היא הייתה ותמיד תהיה בירתה הנצחית של ישראל והעם היהודי ואנחנו נעריך מאד גם את הכרתכם הרשמית בירושלים כבירתנו, כפי שעשתה הרפובליקה של נאורו". לדבריו, "בעוד שאני בא מעיר הקודש, כאן באוקיינוס השקט, מצאתי את גן עדן, בדיוק כמו שחוויתי בביקור שלי בטונגה לפני שנים כיו"ר הכנסת. הביקורים הללו הותירו בי רושם עמוק. רושם שאקח איתי כשאמשיך לביקורי באוסטרליה, וכמובן, חזרה לישראל".

הנשיא ריבלין בביקור באוסטרליה ובפיג'י
הנשיא ריבלין בביקור באוסטרליה ובפיג'י | צילום: קובי גדעון / לע''מ

הנשיא הודה לנשיא פיג'י על האירוח והדגיש את השותפות בין המדינות: "כשיש קשרים קרובים בין לבבות, אפשר להתגבר אפילו על מרחקים גדולים. יש לנו כל כך הרבה במשותף. כולנו מדינות קטנות, הגאות במסורות שלנו, ומחויבות לדמוקרטיה, חופש וקדמה. כולנו עמים איתנים, מה שהופך אותנו לשותפים טבעיים בעמידה באחד האתגרים הגדולים של זמננו: המאבק בשינויי אקלים וקידום פיתוח בר-קיימא. אני מאמין שעלינו להגביר את שיתוף הפעולה שלנו בתחומים כמו תגובה למקרי חירום, הבטחת מזון, אנרגיה, חקלאות, בריאות ומים. כבר היום אנו משתפים פעולה בתחומים רבים."

ריבלין הוסיף ואמר: "הידידות החזקה שלנו מתרחבת גם לזירה הבינלאומית. אנו מעריכים עמוקות את תמיכתכם באו"ם, ומקווים שהיא תמשיך ותגדל. לנוכח ההטיה הגסה נגד ישראל באו"ם, לא מספיק פשוט להימנע. יש להתנגד לאפליה הפוליטית והבלתי הוגנת המופעלת נגד מדינת ישראל." את דבריו חתם הנשיא בתקווה לפגוש את מנהיגי האזור בקרוב, בבית הנשיא בירושלים.

הנשיא ריבלין בביקור באוסטרליה ובפיג'י
הנשיא ריבלין בביקור באוסטרליה ובפיג'י | צילום: קובי גדעון / לע''מ

במהלך ביקורו ערך ריבלין פגישות מדיניות במסגרת ועידת הפסגה האזורית, עם ראש ממשלת פפואה ניו גינאה ג'יימס מראפה, עם סגן ראש ממשלת טונגה סיונה וונה פאוטוסיה, עם ראש ממשלת טובאלו מינוט אלאפטי טאופו, עם שר החוץ של איי שלמה אנדרו נפואט ועם שר הפנים של ונואטו ג'רמייה מאנלה.

הנשיא ריבלין בביקור באוסטרליה ובפיג'י
הנשיא ריבלין בביקור באוסטרליה ובפיג'י | צילום: קובי גדעון / לע''מ