ספירת הקולות בבחירות תסתיים ביום חמישי: 45% בחרו

שיעורי ההצבעה עם סגירת הקלפיות בבחירות לראשות ההסתדרות ומוסדותיה היו גבוהים בכ-5% מהבחירות הקודמות, ויותר מ-244 אלף עובדים ועובדות הצביעו

ניסנקורן ויחימוביץ'
ניסנקורן ויחימוביץ' | צילום: פלאש 90, מרים אלסטר, אורי לנז

אחרי מרוץ רווי יצרים בין אבי ניסנקורן לשלי יחימוביץ', שכלל התכתשויות רבות, הערב (שלישי) נסגרו כל הקלפיות בבחירות להסתדרות. מוועדת הבחירות של ההסתדרות נמסר כי השתתפו במהלך היום 244,050 בעלי ובעלות זכות בחירה - ושיעור ההצבעה הסופי עמד על 45.66%.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

נתוני ההצבעה מעידים על עלייה של כ-5.5% לעומת בחירות 2012, אז נתון ההצבעה הסופי עמד על כ-40%. ספירת הקולות בקלפיות המגורים החלה כבר הערב, תוך העברת תוצאות האמת לוועדת הבחירות המרכזית.

קלפיות עוברות וקלפיות במקומות העבודה יועברו לגני התערוכה וספירת הקולות בקלפיות אלו תחל מחר (רביעי) ועד לסיום המשוער ביום חמישי, אז יפורסמו התוצאות המלאות.

לאורך היום נרשמו שורה של תקלות עליהן דיווחו משני הצדדים: פריצה לקלפיות, מחסור בפתקי הצבעה, ושליחת הודעות מטרידות לבוחרים.

במהלך היום התייצבו בקלפיות המועמדים - יו"ר ההסתדרות המכהן אבי ניסנקורן ויריבתו ח"כ שלי יחימוביץ', וקראו לבעלי זכות ההצבעה להגיע לקלפיות. "אני קוראת לממש את הזכות הכל כך חשובה הזו", אמרה יחימוביץ'. "אלו הבחירות השניות בחשיבותן אחרי הבחירות לכנסת, ובעצם הן משפיעות באופן ישיר הרבה יותר על חייהם של האזרחים ועל הזכות להתפרנס בכבוד".

יחימוביץ' הוסיפה: "באתי להצביע בבית ההסתדרות ובוודאי שזה סימבולי. אני מקווה ומאחלת שמחר אני אהיה יו"ר ההסתדרות ואנהיג את העובדים לקראת היום שבו הם ירגישו רצויים ומקובלים; שבו דמי החבר שהם משלמים מדי חודש ישמשו אותם ויחזרו אליהם ולא כדי לרפד מנגנון צר של עסקנים".