עצה לשרי הממשלה: תנו לצה"ל לנצח באמת - גם בחזית הערכית

הרמטכ"ל וצה"ל מתמודדים בימים אלה בחזית נוספת, והמאתגרים באים מתוך הממשלה. היה ראוי אם אנשים ששיסו, תלו תמונות של הרוצח ברוך גולדשטיין בסלון, והוגשו נגדם כחמישים כתבי אישום - לא יטיפו על ערכים. כאשר אנחנו אומרים ש"זה או הם או אנחנו", כדאי שלא נהפוך בטעות להיות הם - אחרת בכל מקרה הפסדנו

זמן צפייה: 01:08

הרמטכ"ל הרצי הלוי וצה"ל מתמודדים בימים אלה בחזית נוספת, החזית הערכית. המאתגרים באים מתוך הממשלה, ואתמול זה היה בישיבת הקבינט: השר איתמר בן גביר תקף את הרמטכ"ל על שנזף בחיילים שהתפללו במסגד בג'נין, וצילמו את עצמם.

הרמטכ"ל הסביר שביזוי מסגד מנוגד לערכי צה"ל, בן גביר טען שהוא יקבע מה הם הערכים. אז הנה שתי הצעות: קודם כול - אנשים ששיסו, תלו תמונות של הרוצח ברוך גולדשטיין בסלון, והוגשו נגדם כחמישים כתבי אישום - לא יכולים להטיף על ערכים. הם יכולים להיבחר, אבל לא להתוות דרך חינוכית וערכית.

השר בן גביר והרמטכ"ל הלוי
השר בן גביר והרמטכ"ל הלוי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הציונות תמיד ידעה להבדיל ולהפריד בין אויבים לבין אזרחים, בין מחבלים לבין מי שאולי תומכים בטרוריסטים - אבל לא יכולים להיות על הכוונת. בין הכרעה להשפלה. בין הגנה לביזוי. ההפרדה הזאת היא שנותנת לנו כוח מוסרי, כדי שכאשר אנחנו אומרים ש"זה או הם או אנחנו", לא נהפוך בטעות להיות הם. אחרת בכל מקרה הפסדנו.

וכאן באה העצה השנייה לשרי הממשלה: תנו לצה"ל לנצח באמת, גם בחזית הערכית.