"הפכנו לרפובליקת בננות אפריקנית"

שרת המשפטים לשעבר וממנהיגות "המחנה הציוני" ציפי לבני תקפה ב"שש עם עודד בן עמי" את ראש הממשלה נתניהו

ציפי לבני באולפן
ציפי לבני באולפן | צילום: פלאש 90, מרים אלסטר

יו"ר מפלגת "התנועה" ושותפה להנהגת "המחנה הציוני" התראיינה הערב (חמישי) ב"שש עם עודד עם עמי", והתייחסה להתקדמות בחקירת פרשת הצוללות: "ראש הממשלה שהופך את מדינת ישראל לרפובליקת בננות מושחתת צריך ללכת הביתה". לבני התייחסה גם לזכייתו של גבאי בפריימריז לראשות מפלגת העבודה: "שותף חדש וראוי שאכפת לו ממדינת ישראל".

ציפי לבני באולפן
ציפי לבני באולפן | צילום: פלאש 90, מרים אלסטר

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לבני תקפה את שרי וחברי הליכוד שלטענתה נקראו להגן על ראש הממשלה נתניהו. "אני רוצה לפנות לחברי הליכוד ושרי הליכוד, כשרה"מ קורא להם ואומר- תגנו עליי, על השחיתות", פתחה לבני את השיחה. "אני רוצה לומר להם, יש לנו וויכוחים קשים בנושאים אחרים אבל שלא יגנו על שחיתות. אזרחי ישראל כולם, לא משנה מה הצביעו, זכאים לזה שיהיה להם ראש ממשלה שחושב עליהם ולא על עצמו".

לבני תקפה באופן אישי את ראש הממשלה וטענה שהפך את ישראל לרפובליקת בננות. "מה אנחנו אומרים עכשיו, תדע כל אם עברייה שמה?", שאלה שרת המשפטים לשעבר. "שגוזרי הקופונים מסביב גזרו קופון בשאלה איזה כלי נשק ממשלת ישראל תיקח, והאם המצרים יקבלו צוללות או לא? הדבר הזה לא נתפס, זה כואב, אבל אני מקווה שזה הרגע שבו אנשים יגידו- מספיק זה מספיק. ראש ממשלה שהופך את מדינת ישראל לרפובליקת בננות מושחתת צריך ללכת הביתה".

''שותף,חדש וראוי''. אבי גבאי
''שותף,חדש וראוי''. אבי גבאי | צילום: רויטרס

חברת הכנסת לבני התייחס גם למאבק, לטענתה, של ראש הממשלה בגורמי אכיפת החוק ובבתי המשפט. "הוא מנסה לנהל קמפיין נגד גורמי אכיפת החוק, בתי המשפט, היועץ המשפטי לממשלה, כולם מבחינתנו הם אותו שמאל דמוני שרוצה להפיל אותו", טענה לבני. "הוא מייצר חוסר לגיטימיות לגורמי אכיפת החוק במדינת ישראל. זו פגיעה מהותית בדמוקרטיה הישראלית ותמצית החיים שלנו פה".

לבני התייחסה גם לשותפה החדשה בהנהגת ה"מחנה הציוני". "יש לי שותף חדש וראוי, שאכפת לו ממדינת ישראל, שעמדותינו דומות, בוודאי בנושאים המהותיים לנו", ציינה לבני. "אני שמחה לראות את העלייה של המחנה הציוני בסקרים, אני יודעת, בכפוף לזה שזה סקרים. אבל אני שמחה כי אני רואה את התקווה. אני ראיתי אנשים הולכים עם העיניים בקרקע ואומרים מה יהיה. ואני רואה אותם עכשיו ככה, מרגישים תקווה. מחובתנו להגדיל אותה ולהפוך אותה לגל גדול לקראת הבחירות".