לפיד: "אין מלחמה של ממש, צריך להגיע לעסקת חטופים"

ראש האופוזיציה אמר בריאיון למהדורה המרכזית: "קשה להפיל את הממשלה, אבל לא אשקוט עד שהיא תלך". הוא הוסיף כי "החזרת החטופים היא הדבר הכי חשוב כרגע. צריך להשתמש בכל מה שיש - גם בתיווך הקטרי". עוד אמר: "אנחנו באירוע לא מנוהל, הממשלה לא הגדירה מטרות לצבא בעזה - וגם בצפון"

זמן צפייה: 06:42

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הערב (רביעי) במהדורה המרכזית, ואמר כי "החזרת החטופים היא אחריותו של ראש הממשלה. האנשים האלה נחטפו במשמרת שלו". הוא הוסיף: "אפשר וצריך לעשות הסכם. השבתם היא הדבר הכי חשוב כרגע, ואם זה כרוך בהפסקת המלחמה - נפסיק את המלחמה", והסביר כי "אין כרגע מערכה של ממש". עוד הוא אמר: "קשה להפיל את הממשלה כל עוד בני גנץ וגדי איזנקוט שם, אבל לא אשקוט עד שהיא תלך הביתה. עד שנתניהו לא ילך - לא נוכל להתחיל את תהליך ההחלמה שלנו".

ברקע ההיערכות לפעולה ברפיח, אמר לפיד: "בעיר יש 4 גדודים של חמאס. כדי להיכנס לשם, צריך לעשות הסכם עם המצרים על ציר פילדלפי ועל מעבר רפיח. זה לא יקרה, כי המצרים רוצים שהרשות הפלסטינית תהיה חלק מהכוח שיוצב שם - ואסור להגיד "רשות פלסטינית" ליד בן גביר וסמוטריץ'". הוא התייחס לביקורת על התיווך הקטרי במו"מ לעסקה והבהיר: "אנחנו צריכים להשתמש בכל מה שיש לנו, גם בקטר".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה התייחס גם למתיחות בגזרה הצפונית ואמר: "אנחנו באירוע לא מנוהל. הדרג המדיני לא הגדיר לצבא מטרות בעזה - וגם בצפון. המדינה צריכה להרחיק את חיזבאללה מהגבול ולהודיע שב-1 בספטמבר תיפתח שנת הלימודים בצפון. נרחיק אותם - בין אם בהסכם או בכוח, לטווח של 10 ק"מ מהגבול". עוד אמר לפיד כי "האמריקנים עשו טעות עם הסנקציות על 'נצח יהודה', כי הן מכוונות לצה"ל ולמערכת הביטחון. אבל נראה שהם נסוגים מזה".