שר הביטחון לשעבר יעלון תוקף: "אני מודאג מליברמן, הוא רק זורק סיסמאות"

שנה מאז התפטר מתפקיד שר הביטחון והכריז כי בכוונתו להתמודד על ההנהגה בבחירות הבאות, השר לשעבר יעלון תוקף בחריפות את מחליפו בתפקיד

צפו בקטע מדברי יעלון
צפו בקטע מדברי יעלון | צילום: מרים אלסטר, יונתן סינדל, פלאש 90

מסיר את הכפפות: שנה לאחר שהתפטר מתפקידו כשר הביטחון - ופינה את המשרד למחליפו, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תוקף השר לשעבר משה (בוגי) יעלון במילים חריפות את ליברמן ולא חוסך ביקורת קשה גם מראש הממשלה נתניהו על רקע פרשת הצוללות וסאגת תאגיד השידור הציבורי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

''יש לו אובססיה לתקשורת''. נתניהו
''יש לו אובססיה לתקשורת''. נתניהו | צילום: פלאש 90, מרים אלסטר

באירוע "שבתרבות" בחיפה בהנחיית רינה מצליח, תקף יעלון את ליברמן ואמר כי הוא מודאג מהתנהלותו: "אין לו סבלנות לקבינט. הוא בא לדיונים, זורק סיסמא - והולך".

עוד תקף יעלון את נתניהו על רקע פרשת הצוללות ואמר כי ראש הממשלה התכוון לרכוש צוללות מבלי לעדכן אותו: "הוא התכוון לעשות את זה בלי לשאול או לעדכן את שר הביטחון שלו. אני מסכים עם אהוד ברק שאין צורך בצוללת שביעית ושמינית".

לשאלתה של מצליח לפיה ייתכן שנתניהו לא רצה שיעלון יוסיף לכהן כשר הביטחון "כדי שיוכל לטפל בצוללות עם מקורבו ועורך דינו דוד שמרון", ענה יעלון: "את אמרת".

יעלון לא הסתפק בכך - והפנה את חיצי הביקורת שלו לעבר נתניהו גם בסוגיית תאגיד השידור הציבורי: "לביבי יש אובססיה בנושא התאגיד והתקשורת. הבעיה היא שמגלגלים אחריות לבג"ץ במקום לקבל החלטה. רק אני ובני בגין מדברים על שלטון החוק".

צפו בקטע מדברי יעלון
צפו בקטע מדברי יעלון | צילום: מרים אלסטר, יונתן סינדל, פלאש 90

באותו אירוע דיבר גם ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת כולנו: פולקמן אמר כי "בזמן שבליכוד היו עסוקים בתאגיד ובמפלגת העבודה היו עסוקים בעצמם ובמתמודדים שלהם אנחנו היינו עסוקים ב'נטו משפחה'- תוכנית שתחסוך בממוצע למשפחה מעל 10 אלף שקלים בשנה, אנחנו עסוקים בלעבוד ופחות להתעסק בפוליטיקה".

פולקמן הביע אופטימיות לגבי הוצאת מפעל האמוניה ממפרץ חיפה למרות התערבות נתניהו בפרשה: "אנחנו נפעיל לחץ בנושא, זו אמירה ברורה ואני אופטימי שזה יקרה בקרוב".