למדו מ"עוקץ": יחידת הכלבנים של חמאס נחשפת

ארגון הטרור ששולט בעזה ערך מצעד צבאי ברחובות הרצועה - וחשף את מערך כלבי התקיפה של הארגון, שמסופח ליחידת המנהרות

מצעד צבאי של החמאס בעזה. כך נראו אנשי חמאס עם הכלבים

כוחות חמאס בעזה כפי שטרם ראינו: במצעד צבאי של חמאס שנערך ברצועה צעדו פעילי הזרוע הצבאית - והפעם עם כלבים, כלבי לחימה. מהתמונות מהמצעד שנערך בשבוע שעבר עולה כי חמאס הקים לראשונה יחידת כלבנים בסגנון "עוקץ" הצה"לית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

יחידת הכלבנים של חמאס היא חלק מיחידת "נוחבא" (המובחרים), יחידת המנהרות של הארגון. האם בכוונת הארגון להשתמש בכלבים באופן דומה לדרך בה צה"ל מפעיל אותם?

מה תהיה מטרת הכלבנים?
מה תהיה מטרת הכלבנים?

עד כה השתמש חמאס בכלבי התקיפה בסיורים לאורך דרך הפטרולים החדשה שסלל הארגון במקביל לגדר עם ישראל - 250 מטרים בתוך השטח הפלסטיני. המשימה הייתה להרחיק מפגינים פלסטינים שהגיעו להתעמת עם חיילי צה"ל, ליידות אבנים ולפגוע בגדר.

רק בשבוע שעבר הזהיר גורם ביטחוני בכיר כי חמאס חזר ליכולות שהיו לו לפני מבצע "צוק איתן", גם מבחינת המנהרות וגם מבחינת מערך הרקטות שלו: בחסות השקט ששורר ברצועה, חמאס פועל במרץ לחדש את יכולותיו. גורמים ביטחוניים וצבאיים בכירים דיברו על כך שחמאס הצליח להחזיר את מלוא היכולות שהיו לו לפני המבצע – גם רקטות פצצות ומנהרות.

''חמאס חזר ליכולותיו'' (רויטרס)
''חמאס חזר ליכולותיו'' (רויטרס)

חלק גדול מהארסנל הוא תוצר תעשיית הנשק של חמאס בתוך הרצועה – מחומרים מאולתרים. שיחות הפשרה שבין חמאס ושלטונות מצרים מביאים לפתיחת מעבר רפיח, מה שמעורר דאגה בקרב גורמי ביטחון – שמה הדבר יאפשר הברחת אמצעי לחימה תקניים שישפרו את מצבו. ההערכות הן שפני חמאס לא לעימות אבל מכין את עצמו לאחד כזה.

בשבוע שעבר דובר הזרוע הצבאית של חמאס התייחס לדוח מבקר המדינה על איום המנהרות ואמר כי מדובר בהוכחה לניצחון של חמאס במבצע צוק איתן. "בתקופה הקרובה יהיו עוד הוכחות לגודל הכישלון", הצהירו בארגון הטרור, "הדוח מוכיח את גודל ההפסד והכישלון של האויב הציוני - הוא מוכיח שחמאס ניצח בצוק איתן", אמר הדובר, אבו עובידה. "בתקופה הקרובה יהיו עוד הוכחות לגודל הכישלון".