חמאס סירב למתווה שהוצע לעסקה: "לא עונה על אף דרישה"

אזעקות הופעלו בצפון ובאשדוד. צה"ל: סיימנו את המבצע בשכונת "חמד" בעזה, עשרות מחבלים חוסלו וכ-300 נעצרו. צה"ל ושב"כ סיכלו הברחת נשק מאיראן ליהודה ושומרון. גלנט בוושינגטון, ברקע המשבר ביחסים עם ארה"ב: "אין זכות מוסרית לעצור את המלחמה"

בקצרה:

היום ה-171 למלחמה: לראשונה מזה יותר מחודשיים, אזעקות הופעלו היום (שני) בשעת צהריים באשדוד, וזוהו לפחות 6 שיגורים שרובם יורטו. לא היו נפגעים. מאוחר יותר צה"ל השמיד את המשגר ממנו נורו הרקטות בדיר אל-בלח. אזעקות הופעלו היום גם בשדרות ובעוטף עזה, וכן בגבול הצפון. הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות על ירי לאזור אשקלון - ורקטה אחת יורטה. חמאס הודיע הערב כי הוא מסרב למתווה שהוצע לעסקת חטופים, "לאחר שתשובתה של ישראל לא נענית בחיוב לאף אחת מהדרישות הבסיסיות של העם וההתנגדות שלנו".

במקביל, המשבר בין ירושלים לוושינגטון מגיע לשיא חסר תקדים: ארה"ב לא הטילה וטו לטובת ישראל במועצת הביטחון של האו"ם, ונמנעה בהצבעה על החלטה הקוראת להפסקת אש מיידית. ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה ביטל אל יציאת המשלחת לארה"ב, שהייתה אמורה לדון בסוגיית הפעולה ברפיח. בחמאס בירכו על המהלך באו"ם. השר בני גנץ אמר לנתניהו: "עדיף שאתה היית נוסע ומנהל שיח עם ביידן". רה"מ תקף: "חמאס בירך - ואתה מציע להוציא את המשלחת. ההצעה נדחתה".

שר הביטחון יואב גלנט הגיע לביקור מדיני בוושינגטון, והתייחס להחלטה שעברה באו"ם כשאמר כי זאת "החלטה שערורייתית", והוסיף: "אין לנו זכות מוסרית לעצור את המלחמה בעזה עד אשר נחזיר את כל החטופים לביתם. אם לא נשיג הכרעה ברורה ומוחלטת בעזה זה עלול לקרב מלחמה מצפון".

[timeline id="5026" name="חרבות ברזל - יום 171"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו