נפילה בשדרות; דיווח: "התקיפה באיראן כוונה למערך ההגנה האווירית של מתקן הגרעין"

חמישה ימים אחרי המתקפה האיראנית, גורמים ישראלים אישרו ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל תקפה הלילה באיראן. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי לא נפגעו מתקני גרעין בתקיפה. אזעקות הופעלו בשדרות, דיווח על נפילה בשטח פתוח ללא נפגעים. האיחוד האירופי הודיע כי הטיל סנקציות על ארגון להב"ה ועל מספר מתנחלים, בהם אלישע ירד | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-196 למלחמה: חמישה ימים אחרי המתקפה האיראנית על ישראל, באיראן דווח הלילה (בין חמישי לשישי) על תקיפה ישראלית באזור איספהאן, ובכיר אמריקני אישר לרשת ABC כי ישראל תקפה ברפובליקה האיסלאמית. סוכנות הידיעות הרשמית של איראן אישרה כי הותקף בסיס חיל האוויר האשטאם שיקארי, ממנו שוגרו כטב"מים לעבר ישראל במוצאי שבת, וכי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו. מפיקוד העורף נמסר הבוקר כי אין שינוי בהנחיות לאזרחים.

כלי התקשורת באיראן דיווחו כי לא נפגעו מתקני גרעין בתקיפה, ובכיר אמריקני מסר לרשת ABC כי התקיפה באיראן כוונה למערכת ההגנה האווירית במתקן הגרעין בנתנז. שר החוץ האיראני התייחס לתקיפה, ואמר כי "תומכי ישראל מנסים לייצר תמונת ניצחון, אך לא היה שום נזק". בתוך כך, אזעזקות הופעלו הערב בעוטף עזה, ודווח על נפילה בשטח פתוח בשדרות - ללא נפגעים.

האיחוד האירופי הודיע היום כי הטיל סנקציות על ארגון הימין הרדיקלי להב"ה, ועל ארבעה מתנחלים בהם אלישע ירד, שנחשד בעבר במעורבות ברצח של פלסטיני. מיד לאחר מכן הודיעה ארצות הברית כי היא תטיל סנקציות על מייסד להב"ה, בנצי גופשטיין.

[timeline id="5143" name="חרבות ברזל - יום 196"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו